• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • SecretlyMe
    Zwoom skrev 2013-09-20 10:35:01 följande:
    Nu svarar jag de som sa att G-tester INTE kan påvisa att mens är på G....

    Det ÄR fel.

    Jag har och brukar få det varje månad och även då jag INTE har haft sex så nej jag har inte varigt gravid. Detta har även hänt många av mina bekanta att både ÄL-tester OCH G-tester KAN visa att mens är på G  



    På ÄL-tester, ja. Men inte G-tester :) de reagerar enbart på hcg och kan endast påvisas vid en graviditet.
  • EnApelsin

    Om man får ett plus, så är det ett plus eller!? Igår tog jag då två cb- test, på båda två kunde man se ett svagt ljusblått streck, alltså två plus igår. De va de tre bilderna jag la upp igår. ( De va alltså två olika test ) :) Det är fick troligen väldigt tidigt, så att det är svagt tycker jag inte är konstigt. Idag tog jag ett nytt test, hade ju ett som låg hemma å "skräpa", även de ryt CB, som visade...Nada!?! Kanske kanske kunde man se ett litet plus, men känns mer som inbillning. Vad sjutton ska man tro? :s Vänta ett par dagar å ta ett nytt? Man blir lite förtvivlad när man ser plus p nått känns lixom annorlunda, men så får man detta slag idag? :(

  • Tokfrans
    EnApelsin skrev 2013-09-20 12:57:16 följande:
    Om man får ett plus, så är det ett plus eller!? Igår tog jag då två cb- test, på båda två kunde man se ett svagt ljusblått streck, alltså två plus igår. De va de tre bilderna jag la upp igår. ( De va alltså två olika test ) :) Det är fick troligen väldigt tidigt, så att det är svagt tycker jag inte är konstigt. Idag tog jag ett nytt test, hade ju ett som låg hemma å "skräpa", även de ryt CB, som visade...Nada!?! Kanske kanske kunde man se ett litet plus, men känns mer som inbillning. Vad sjutton ska man tro? :s Vänta ett par dagar å ta ett nytt? Man blir lite förtvivlad när man ser plus p nått känns lixom annorlunda, men så får man detta slag idag? :(
    när har du bim?
    Om du är osäker själv så ta ett nytt test snart igen:) 
  • Jacqueline
    Fru Karlsson skrev 2013-09-20 14:53:55 följande:

    De gröna är helt klart bäst! brukar ha dem men hade en annan sort nu som var sämre.Är de från tradera? vad heter dem?


    Köpte dessa av en tjej här inne de rosa står det testlagret på iaf och det är ÄL test. ,de tunna blå är onestep gravtest som mäter från 10mlu och är nog från tradera ja gillar nog billiga testers bättre med
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester