• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • synthpop

    Tack allihop!:)) nu måste jag sova, döööödstrött!

  • Xaxxa
    Jacqueline skrev 2013-10-16 18:50:32 följande:
    Tack <3 joo har alla symtom haha har haft två helt symtomfria graviditeter så jag får väl skit för det nu :P

    Så ska du inte tänka och får du det så är det värt det i slutändan. Jag är gråtig åt allt, kan knappt se på TV för jag gråter åt allt och känner mig helt knäpp för såhär blödig brukar jag inte va snnars och brösten ömmar till och från väldigt rejält.
  • Xaxxa
    synthpop skrev 2013-10-16 18:52:49 följande:
    Preg finns på cura

    Var ligger Cura nånstans?
  • Xaxxa
    SecretlyMe skrev 2013-10-16 19:10:47 följande:
    Ett fantastiskt tips från en kvinna i 'Bebisförsök i augusti!"-tråden; "Hej, allihop! Vill bara sprida lite hopp och tips! Jag är nu gravid i vecka 8 (7+1) och var idag på första ultraljudet. Fick remiss till det då jag ju haft missfall tidigare, mm. Allt är bra och jag såg den lilla bönan som låg och kurade, och jag fick höra hjärtslagen. Hjärtslagen var jättesnabba - jag var så nervös att jag trodde det var mitt eget hjärta jag hörde Grattis, "Skattkistan", till graviditeten! Hoppas allt går bra! Jag vill bara påminna om, för den som har långa menscykler (jag hade 54 dagar som mest), eller korta- respektive oregelbundna menscykler: Agnus Castus (munkpeppar) hjälper reglera menscykeln till normala 28-32 dagar. Det kan ta 1-2 månader innan den reglerats, men jag lovar att det hjälper! Agnus Casus får även igång ägglossningen, så att det verkligen blir ägglossning. Ta 15 droppar i ett glas vatten 3 ggr/dag från mensens första dag fram till och med ägglossningen. Sluta då tvärt och vänta in mens eller graviditet. Jag lovar att den fungerar! Ni som, liksom jag, har haft upprepade missfall eller bara väldigt svårt natt bli gravid, har ni kollat er progesteronnivå (hålla-kvar-graviditet-hormonet)? Till och med på IVF-kliniken fick jag höra att man vid återinföring av befruktat ägg bara får en enda stark dos av progesteron, and that's it. Har man lätt att få missfall så räcker det inte på långa vägar, och till mig sa de att det knappt var lönt att försöka. Då vill jag bara säga: PROGESTERALL !!! Hade jag inte hittat den så hade jag aldrig kunnat bli gravid igen! Den hjälpte mig PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET!!! Det behövdes ingen IVF länge. ProgesterAll är en kräm som man kan köpa på olika webbutiker, t ex www.femalebalanceshop.com  man kan läsa om den på många sajter, t ex www.hormoni.se/bioidentiskt_progesteron.php och www.progesterall.com Jag som gravid i första trim tar nu 20 mg 2ggr/dag och smörjer där huden är tunn (instruktioner medföljer), smörj dock inte i underlivet! Den som inte är gravid än börjar på första mensdag med 10 mg 2 ggr/dag och ökar sedan efter en veckas användning till 20 mg 2ggr/dag. Om man inte blir gravid så gör man uppehåll vid första mensdag i 1 vecka och sedan börjar man igen. Detta för att få mens, annars rubbas eller uteblir mensen. Om du är osäker på ifall du blivit gravid, fortsätt ändå med krämen till du säkert vet, förslagsvis 2 veckor efter BIM. Sedan trappar du ned i ett par dagar och då kommer du få tillbaka din mens igen.  Jag har pratat med min allmänläkare om krämen och han är väldigt nyfiken, och jag skall ge honom den och information/instruktionslappen. Det är många kvinnor som har den här sortens problem och som aldrig kommer få egna barn, för de har ingen aning om att det finns hjälp. Krämen hjälper också mot pms, pmds och klimakteriebesvär. Så, nu har jag skrivit sådär mycket igen. Förlåt. Nåja. Om du har det/de problem som jag omtalat här så kan denna information vara värdefull. Kolla upp det i alla fall. Stor kram och lycka till, allihop!"

    Riktigt informativt och bra inlägg!
  • Nelly88
    Xaxxa skrev 2013-10-16 20:35:05 följande:
    Vad tyst det blev här.

    Lyckades bara hålla mig 1,5 timme och testade som väntat negativt nu ikväll. Ska bli spännande att testa imorgon bitti. Har ikväll ännu ett symptom att lägga till listan - spända och ömmande bröst (vilket jag inte känt sen jag slutade amma). Undrar så om detta bara är PMS som är extra stark av någon anledning eller om jag på något konstigt sätt lyckats bli gravid... Bim-3 imorgon...
    O född 130127
  • SecretlyMe

    Ja absolut! Kan vara värt att ha i tanken! :)


    Xaxxa skrev 2013-10-16 19:22:41 följande:
    Riktigt informativt och bra inlägg!

  • Xaxxa
    Nelly88 skrev 2013-10-16 20:45:50 följande:
    Lyckades bara hålla mig 1,5 timme och testade som väntat negativt nu ikväll. Ska bli spännande att testa imorgon bitti. Har ikväll ännu ett symptom att lägga till listan - spända och ömmande bröst (vilket jag inte känt sen jag slutade amma). Undrar så om detta bara är PMS som är extra stark av någon anledning eller om jag på något konstigt sätt lyckats bli gravid... Bim-3 imorgon...
    O född 130127

    Ska också testa imorrn då BIM+2 har inte testat än denna cykel men har å andra sidan inga direkta symtom, avtagit de senaste dagarna. Blöt känslan i trosorna förra veckan onsdag torsdag och fredag har vart borta sen i lördags och hungern också avtagit, fast å andra sidan kan avsaknaden var ett symtom för alla andra månader har jag känt mig så mycket mer gravid vilket jag inte vart. Har blöta flytningar hög stenhård stängd tapp och ömmande bröst emellanåt. Hade nid- blödning ÄL+9 och det kan inte vart nåt annat och aldrig vart med om det nångång förr. Känner mig rätt lugn inte så ivrig och otålig, inget dåligt humör som jag brukar vara vid BIM och ingen hunger och trötthet som jag brukar ha annars dagarna före som PMS. Hoppas på + för oss imorrn.
  • L 91
    Xaxxa skrev 2013-10-16 21:28:11 följande:

    Ska också testa imorrn då BIM+2 har inte testat än denna cykel men har å andra sidan inga direkta symtom, avtagit de senaste dagarna. Blöt känslan i trosorna förra veckan onsdag torsdag och fredag har vart borta sen i lördags och hungern också avtagit, fast å andra sidan kan avsaknaden var ett symtom för alla andra månader har jag känt mig så mycket mer gravid vilket jag inte vart. Har blöta flytningar hög stenhård stängd tapp och ömmande bröst emellanåt. Hade nid- blödning ÄL+9 och det kan inte vart nåt annat och aldrig vart med om det nångång förr. Känner mig rätt lugn inte så ivrig och otålig, inget dåligt humör som jag brukar vara vid BIM och ingen hunger och trötthet som jag brukar ha annars dagarna före som PMS. Hoppas på + för oss imorrn.
    Håller tummarna!
  • Sweetie
    Xaxxa skrev 2013-10-16 21:28:11 följande:

    Ska också testa imorrn då BIM+2 har inte testat än denna cykel men har å andra sidan inga direkta symtom, avtagit de senaste dagarna. Blöt känslan i trosorna förra veckan onsdag torsdag och fredag har vart borta sen i lördags och hungern också avtagit, fast å andra sidan kan avsaknaden var ett symtom för alla andra månader har jag känt mig så mycket mer gravid vilket jag inte vart. Har blöta flytningar hög stenhård stängd tapp och ömmande bröst emellanåt. Hade nid- blödning ÄL+9 och det kan inte vart nåt annat och aldrig vart med om det nångång förr. Känner mig rätt lugn inte så ivrig och otålig, inget dåligt humör som jag brukar vara vid BIM och ingen hunger och trötthet som jag brukar ha annars dagarna före som PMS. Hoppas på + för oss imorrn.
    Håller tummarna! Solig
    Nelly88 skrev 2013-10-16 20:45:50 följande:

    Lyckades bara hålla mig 1,5 timme och testade som väntat negativt nu ikväll. Ska bli spännande att testa imorgon bitti. Har ikväll ännu ett symptom att lägga till listan - spända och ömmande bröst (vilket jag inte känt sen jag slutade amma). Undrar så om detta bara är PMS som är extra stark av någon anledning eller om jag på något konstigt sätt lyckats bli gravid... Bim-3 imorgon...
    håller tummarna! Skrattande
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester