• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • jagsaknardig

    Njut av att du fått ditt plus istället.. Jag har haft några missfall så förstår att man kan vara orolig men om det skulle vara så finns det ingenting du kan göra åt det! Tänk på att det kan vara känsligt att lägga upp hundra bilder på dina starka tester i en tråd där många, inklusive jag, kämpat å försökt i flera år. Gå till BM om du är så orolig, kanske behöver du prata med någon? Men bespara alla ofrivilligt barnlösa din oro.

  • MagicQueen
    ninni400 skrev 2014-03-01 09:51:47 följande:
    Kommer bli en lång helg att vänta för dig, håller alla tummar apart du också får det svart på vitt sen att du är gravid :)

    Ja. Tur att vi åker bort i helgen så jag får lite annat att tänka på
  • ELA01
    jagsaknardig skrev 2014-03-01 10:16:45 följande:
    Njut av att du fått ditt plus istället.. Jag har haft några missfall så förstår att man kan vara orolig men om det skulle vara så finns det ingenting du kan göra åt det! Tänk på att det kan vara känsligt att lägga upp hundra bilder på dina starka tester i en tråd där många, inklusive jag, kämpat å försökt i flera år. Gå till BM om du är så orolig, kanske behöver du prata med någon? Men bespara alla ofrivilligt barnlösa din oro.

    Okej. Trodde bara att jag kanske kunde få prata med några här. Men jag får väl inte det nu då nu när jag fått ett plus.
  • ELA01
    Jordgubb skrev 2014-03-01 09:44:48 följande:
    Idag är jag på Äl +9, som den testoman jag är, så har jag tagit flera tester (negativa) innan dagens. Idag tog jag en sticka från testlagret som också var blank (möjligtvis något svagt där). Efter två timmar kollade jag på stickan igen och då fanns det ett smalt rosa streck (som man med hjälp av ficklampa ser tydligt). Finns det någon som vart med om detta? Vet att jag helt enkelt får fortsätta testa under kommande dagar men har världens sämsta tålamod och är nyfiken över ifall någon annan varit med om detta :)

    Jag har aldrig testat så tidigt utan enbart ngn dag innan bim och då har strecket kommit upp innan tiden gått ut. Men om du är gravid kan det väl va möjligt att det är det som testet visar trots efter så lång tid. Va det först efter 2 timmar du kollade på stickan igen? Strecket kanske blev synligare tidigare än så?
  • Afasi
    ELA01 skrev 2014-03-01 09:02:11 följande:
    Eftersom jag fortfarande har tester kvar hemma så fortsätter jag att testa. Förstår ni varför mina test ser ut som de gör idag? Jag har aldrig använt mig av testlagrets stavar förut så jag vet inte hur pålitliga de är. Det översta är för en vecka sedan. Sen tog jag en ny teststav idag som blev jättesvag (hållit mig i 3 timmar). Därför doppa jag även en sticka i samma urin och den blev ju stark som på bilden efter några minuter. Men jag är ju så nojig så nu är jag orolig över detta. Fattar inte varför jag håller på och testar egentligen. Varför blir det så här? Någon som har erfarenhet av detta?
    Mitt råd är ju att ge bort dina sista tester eller nått och att sluta testa. Hormonnivåerna varierar hela tiden och efter ett tag så når dom en topp och sjunker sedan igen. Så skulle du vänta några veckor så är det inte säkert att testet ens skulle visa starkt alls. Sen varierar ju även färgnivån i testerna.
    Det enda som händer är att du oroar dig, jag testade också jättemycket i början och var superorolig att graviditeten skulle sluta i ett mf eftersom det nästan aldrig blev så starkt som vid min förra graviditet. Nu sitter jag i vecka 17+4 och har nyligen varit på rul och sett en frisk liten flicka utan några konstigheter.
    Du blir bara mer orolig av att testa så för din egen skull, försök att låta bli. Det är jättesvårt men försök verkligen. Oavsett hur mycket mer du testar så kommer ju graviditeten att gå som det går. Det beror ju på om barnet är friskt eller ej.
  • louisep87

    Jag har gjort 5 tester men morgon urin varav alla 5 visar svagt positiv efter typ 3 minuter. Kan de vara möjligt att jag är gravid? Slutade med minipiller den 19 januari. Fortfarande ingen mens:)

  • LovisaC
    ELA01 skrev 2014-03-01 11:00:47 följande:
    Jag har aldrig testat så tidigt utan enbart ngn dag innan bim och då har strecket kommit upp innan tiden gått ut. Men om du är gravid kan det väl va möjligt att det är det som testet visar trots efter så lång tid. Va det först efter 2 timmar du kollade på stickan igen? Strecket kanske blev synligare tidigare än så?

    För mig blev först testerna starkare - och sedan svagare igen. Jag spädde ut urinen på skoj med vatten och plötsligt var de starkare igen. De är inte gjorda för höga hormonnivåer!
  • massi585

    Jordgubb: Det brukar ju stå att man ska avläsa resultet inom 5-10 min annars kan man få missvisande resultat, minns att jag en gång glömde kasta ett äl test som visade 1,5 streck fast jag inte alls hade äl just då. Enklast är väl att ta ett cb digitalt så får du svart på vitt, det kan ju mäta så tidigt som 5 dagar innan bm :) Lycka till!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester