• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • majja77
    Missimissi skrev 2014-03-01 17:09:42 följande:
    Första gången jag postar i den här tråden (som jag dock följt länge ) har tidigare alltid tänkt att " man ser ju ett streck när man ser det" (dvs är det positivt behöver man inte vrida, vända och analysera -även om jag såklart gör det ..) gillar dock tråden för att det ändå är så många lyckliga gravida som får visa sina fina tester vilket ger mig hopp.

    Så tänkte jag innan men -sen såg jag det här (nu har det torkat men såg ut så innan med) så tjejer -drömmer jag?? Eller ser även ni ett svagt svagt rosa streck??ÄL +8 idag.
    jag ser !! jag testar med samma som du och mitt var tvär blankt idag äl+8 så något är nog på gång för dig Skrattande
  • Afasi
    ELA01 skrev 2014-03-01 15:31:33 följande:

    Tack för att du delar med dig av den erfarenheter och för att jag får ventilera min oro.
    Så lite så. Jag förstår ju som sagt din oro och då har jag själv sluppit mf osv. Det är svårt att låta bli att testa när man kan men det är värt det!
  • Missimissi
    majja77 skrev 2014-03-01 18:48:29 följande:
    jag ser !! jag testar med samma som du och mitt var tvär blankt idag äl+8 så något är nog på gång för dig Skrattande
    Tack för hoppet ! Jag har testat en massa gånger med dessa stickor genom åren (igår bland annat ) och aldrig fått dessa streck utan tvärblankt -så något händer nog och jag vet jag vet att det är så tidigt, att det kan vara torkstreck ändå eller en kemisk grav, ja jag är luttrad men tar alla halmstrån jag kan och skippar lördagsvinet just in case. Köpte två digitala tidigare idag så vi får se om/när jag tar fram den (om inte mensen kommer dvs )

    Tack för titten!
  • Missimissi
    louisep87 skrev 2014-03-01 18:26:03 följande:

    Exakt sådär ser mina ut med.. nu ligger jag bim+14 så jag vet inte vad jag ska tro. Hoppas på de bästa. Clear blue digital visade ej gravid:/
    Det låter ju inget bra... Clearblue digital har alltid visat rätt för mig. Jag har hittills inte slösat något sådant än då jag lagt för mkt pengar på test de här månaderna och vill inte slösa "dyra" test förrän närmare BIM.
  • ELA01
    Missimissi skrev 2014-03-01 19:04:13 följande:
    Tack för hoppet ! Jag har testat en massa gånger med dessa stickor genom åren (igår bland annat ) och aldrig fått dessa streck utan tvärblankt -så något händer nog och jag vet jag vet att det är så tidigt, att det kan vara torkstreck ändå eller en kemisk grav, ja jag är luttrad men tar alla halmstrån jag kan och skippar lördagsvinet just in case. Köpte två digitala tidigare idag så vi får se om/när jag tar fram den (om inte mensen kommer dvs ) Tack för titten!

    Om du testat med dessa stickor såå många gånger och alltid fått blankt tills nu så tror jag säkert det är något på gång :). Skulle det visa sig att cb digital visar ej gravid tror jag isf på att du fått ett väldigt tidigt missfall. Men jag hoppas verkligen att det blir positivt. Uppdatera oss.
  • wassan

    missmisi: jag tror det är något på din test jag fick såå svagt och dan efter fick jag 2-3 på den digitala ;)


  • religionmakesconflict
    Missimissi skrev 2014-03-01 17:09:42 följande:
    Första gången jag postar i den här tråden (som jag dock följt länge ) har tidigare alltid tänkt att " man ser ju ett streck när man ser det" (dvs är det positivt behöver man inte vrida, vända och analysera -även om jag såklart gör det ..) gillar dock tråden för att det ändå är så många lyckliga gravida som får visa sina fina tester vilket ger mig hopp. Så tänkte jag innan men -sen såg jag det här (nu har det torkat men såg ut så innan med) så tjejer -drömmer jag?? Eller ser även ni ett svagt svagt rosa streck??ÄL +8 idag.

    Sådär såg mitt streck ut på äl+9 ...suuper svagt men jag o sambon såg det. O vet du dagen efter så vågade jag mig på ett digitalt gravid 1-2 :D Detta var exakt en vecka sen nu ör jag på bim +3 :) o får starkare streck o gravid 2-3 på cb Så det dör tycker jag ser fint ut...vänta o ta ett nytt på måndag:)
  • louisep87
    wassan skrev 2014-03-01 20:29:48 följande:
    missmisi: jag tror det är något på din test jag fick såå svagt och dan efter fick jag 2-3 på den digitala ;)

    Grattis:)
  • JMEI
    mammasusan skrev 2014-02-28 10:00:54 följande:
    Gjorde vul igår fick se ett litetlitet pyre med tickande hjärta aldrig sett det förut! V 6+4 idag & testet ser ut såhär

    Grattis!!


    Jag gjorde ett tidigt VUL i tisdags och fick se och höra ett litet hjärta så, fantastiskt!!! 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester