• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • CrazyChristina
    IVFmamma skrev 2014-03-07 21:32:57 följande:

    Går de att köpa på vanlig affär?
    Ja här har dom det på Ica. Kan ju såklart vara olika, tror dom finns på Apoteket AB oxå om jag inte minns helt fel.
  • CrazyChristina
    MissM skrev 2014-03-07 16:35:47 följande:

    hej! behöver er hjälp.. vet det är fel forum men vet inte var jag ska vända mig annars.. jag har haft ägglossning för ungefär 3 dagar sen.. innan dess hade jag molande värk och ömma bröst, nu 3 dagar efter äl så fick jag precis som min mens.. det känns lite molande i magen men jag e orolig. någon som varit med om detta?


    Händer mig varje månad. Får man ordentligt ont bör man åka in å kolla då kan de va utomkveds.
  • escapee

    Hej! Var idag in till gyn akuten! Hade så otroligt ont i magen. Grav test var fortfarande positivt där! Dock svagt, men enligt gyn så var min bim igår!

    Men jag är i v 4+3 idag (enligt deras uträkning ) men de syntes ingenting på ultraljudet. Inte ett skit. De ända han såg var en slemhinna. Han kunde inte förklara mina blödningar heller :/ kunde inte bekräfta ngt över huvudtaget. Så de tog hcg blodprov på mig å så ska ja tillbaka på tisdag och ta om proverna. Usch usch :( ja tror ju att de blivit missfall :/

  • MissM
    CrazyChristina skrev 2014-03-07 22:19:22 följande:
    Händer mig varje månad. Får man ordentligt ont bör man åka in å kolla då kan de va utomkveds.
    vadå, får du typ mens 3 dagar efter ägglossning varje månad? :O
  • CrazyChristina
    MissM skrev 2014-03-07 23:03:39 följande:
    vadå, får du typ mens 3 dagar efter ägglossning varje månad? :O
    Aha ne trodde du menade molvärken som vid mens.. Ne blödning 3dagar efter äl får jag inte, inte som mens i alla fall spottings då å då, men man kan ju få en blödning innan och under äl, men inte som mens. Fortsätter det skulle jag nog åka å kolla upp de speciellt om man får riktigt ont.
  • mor2012
    MagicQueen skrev 2014-03-07 20:44:46 följande:

    Positivt smile1.gif jag fick lika på mina test och var gravid.
    Oj! Ja då hoppas jag det stämmer, strecket är ju rosa och har inte börjat blekna så jag vågar faktist tro på det :)
  • LovisaC
    IVFmamma skrev 2014-03-07 21:32:57 följande:
    Går de att köpa på vanlig affär?

    En liten rättelse, RFSUs Testa Tidigt har en känslighet på 20 :)
  • mammasusan
    IVFmamma skrev 2014-03-07 21:01:14 följande:

    Vilket är det känsligaste testet som går att köpa i vanlig affär/apoteket.? Inte på nätet alltså. Hur tidigt har ni fått positivt, ni som testat tidigt?


    Doc morris mäter från 10, köps på vissa apotek...jag har plussat äl+7 på dem.
  • Väntande

    Jag har testat med tidigt test från bäst i test, har använt ungefär 30st av dem tidigare och har aldrig fått något streck inom testtiden förut. Nu är det ett streck som kom upp efter 2-3min, syns dock lite dåligt på fotot ...

    Vad tror ni???

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester