• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Am122
    dagg03 skrev 2014-03-08 19:43:36 följande:

     


    Skulle vilja låna era ögon lite. Jag hoppas nog egentligen inte att jag ska vara gravid, men mensen är sen och bestämde mig därför för att ta ett test. Detta är RFSU:s graviditetstest. Då strecket är så pass svagt är jag osäker på om det är någon färg i det eller om det är grått. Vada tror ni andra?
    Ser ut att vara positivt tycker jag iallafall. Prova om nån dag ifall inte mensen kommer 
  • dagg03
    louisep87 skrev 2014-03-08 19:54:29 följande:

    Det ser positivt ut. Kika om ett par dagar ;)
    Det jobbiga är ju att man vill ha svar direkt :) Tur att jag har ett till test, som du säger så får jag vänta några dagar och testa igen, för jag blev inte så mycket klokare av det där testet. 
  • CrazyChristina
    louisep87 skrev 2014-03-08 19:55:39 följande:

    Helt 100 på att jag har haft äl. Minns bara inte när jag hade den:/
    Okay ja då e de ju lite jobbigt. Är tempen hög ännu?
  • sugercane
    dagg03 skrev 2014-03-08 19:43:36 följande:


    Skulle vilja låna era ögon lite. Jag hoppas nog egentligen inte att jag ska vara gravid, men mensen är sen och bestämde mig därför för att ta ett test. Detta är RFSU:s graviditetstest. Då strecket är så pass svagt är jag osäker på om det är någon färg i det eller om det är grått. Vada tror ni andra?
    Ser positivt ut!
  • MammaMia93

    Idag använde jag mitt sista test från testlagret, det kom faktiskt upp ett till streck! Svagt men ändå synligt utan att anstränga sig, i alla vinklar.. MEN, jag får inte med den jäkeln på bild!!! Obestämd Jag är på allt mellan BIM+3 till BIM+10 så det borde ju vara tydligare, men jag griper väl efter halmstrån här, hoppet kom ju tillbaka iaf..
    Borde jag bara ge upp och invänta mensen eller köpa ett annat sorts test..?

  • MammaMia93
    MammaMia93 skrev 2014-03-09 10:33:31 följande:
    Idag använde jag mitt sista test från testlagret, det kom faktiskt upp ett till streck! Svagt men ändå synligt utan att anstränga sig, i alla vinklar.. MEN, jag får inte med den jäkeln på bild!!! Obestämd Jag är på allt mellan BIM+3 till BIM+10 så det borde ju vara tydligare, men jag griper väl efter halmstrån här, hoppet kom ju tillbaka iaf..
    Borde jag bara ge upp och invänta mensen eller köpa ett annat sorts test..?




  • MammaMia93
    Patricia Helena skrev 2014-03-09 11:57:12 följande:
    Ser blankt ut :/
    Som sagt; får inte med det alls på bild.. :/ Nu när det torkat har det försvunnit helt dock så det var väl bara en skugga..
  • Lakritssnäckan


    Hej! 

    Jag är på BIM+5 och har hittills bara testat negativt... Imorse när jag gjorde test igen tyckte både jag och sambon dock att det såg ut som ett streck där!! :) Vad tror ni? Är det bara bebislängtan som gör att man inbillar sig eller är det en liten i magen? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester