• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • CrazyChristina
    Lakritssnäckan skrev 2014-03-09 12:26:03 följande:


    Hej! 

    Jag är på BIM+5 och har hittills bara testat negativt... Imorse när jag gjorde test igen tyckte både jag och sambon dock att det såg ut som ett streck där!! :) Vad tror ni? Är det bara bebislängtan som gör att man inbillar sig eller är det en liten i magen? 
    Grattis det där är ett plus!
  • Elwan

    Är det någon här som kan hjälpa mig?
    Om ett test visat neg efter 1 min och sen kastar man den och sen kollar på den igen ca 6 timmar senare o då är det pos, hur fan man ska tolka det?

  • MammaMia93
    Elwan skrev 2014-03-09 13:57:48 följande:
    Är det någon här som kan hjälpa mig?
    Om ett test visat neg efter 1 min och sen kastar man den och sen kollar på den igen ca 6 timmar senare o då är det pos, hur fan man ska tolka det?
    Ta ett nytt.
  • Jordgubb
    Elwan skrev 2014-03-09 13:57:48 följande:
    Är det någon här som kan hjälpa mig?
    Om ett test visat neg efter 1 min och sen kastar man den och sen kollar på den igen ca 6 timmar senare o då är det pos, hur fan man ska tolka det?
    Mitt var positivt efter 1-2 h, dagen efter fick jag tydligt positivt inom testtiden :)
  • Elwan
    MammaMia93 skrev 2014-03-09 14:07:57 följande:
    Ta ett nytt.
    Fan nu är jag exakt så där löjlig som jag tyckte att alla andra var på den här tråden. Jag vågar inte ta ett nu för jag vill ta med morgonurin. Jag vågar inte få ett neg igen. Eftersom vi håller på med IVF så är det så jävla jobbigt att få ytterligare ett neg. (Snart två år av negativa tester sätter sina spår)
    Jag vet att man inte ska testa för tidigt med det är ruvdag 12 och man ska testa på ruvdag 16-18. Jag är sååå jävla löjlig. Så skriver jag här fast jag själv skulle givit mig samma svar som du gör Jag testar senare igen eller imorn. Jag skulle behöva en ..



  • Jordgubb
    Elwan skrev 2014-03-09 14:29:27 följande:
    Fan nu är jag exakt så där löjlig som jag tyckte att alla andra var på den här tråden. Jag vågar inte ta ett nu för jag vill ta med morgonurin. Jag vågar inte få ett neg igen. Eftersom vi håller på med IVF så är det så jävla jobbigt att få ytterligare ett neg. (Snart två år av negativa tester sätter sina spår)
    Jag vet att man inte ska testa för tidigt med det är ruvdag 12 och man ska testa på ruvdag 16-18. Jag är sååå jävla löjlig. Så skriver jag här fast jag själv skulle givit mig samma svar som du gör Jag testar senare igen eller imorn. Jag skulle behöva en ..

     



    Hahaha, rolig bild!

    Håller tummarna för er!
  • Missimissi
    Elwan skrev 2014-03-09 14:29:27 följande:
    Fan nu är jag exakt så där löjlig som jag tyckte att alla andra var på den här tråden. Jag vågar inte ta ett nu för jag vill ta med morgonurin. Jag vågar inte få ett neg igen. Eftersom vi håller på med IVF så är det så jävla jobbigt att få ytterligare ett neg. (Snart två år av negativa tester sätter sina spår)
    Jag vet att man inte ska testa för tidigt med det är ruvdag 12 och man ska testa på ruvdag 16-18. Jag är sååå jävla löjlig. Så skriver jag här fast jag själv skulle givit mig samma svar som du gör smile1.gif Jag testar senare igen eller imorn. Jag skulle behöva en ..



    Haha underbart -känner så igen mig (inte med ivf mm men det där att sitta och tänka "ah men vänta några dagar och ta ett test till" om andra men att själv sitta och spekulera .

    Mitt nuvarande plus började precis som ditt (först neg sen när jag tittade på det några timmar senare fanNs det ett streck och dagarna efter blev det bara starkare och starkare -så ur den aspekten ver jag precis hur du känner dig och hoppas det är samma för din del nu!!
  • Maximumtaste

    Tog det här nu mitt på dagen. Är på bim-4 tror jag. Första gången jag testat innan bim.. Strecket är svagt, men kom upp nästan på en gång. Hur skulle ni tolkat det? Ska ta ett nytt test imorgon bitti iaf:)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester