• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Erli
    laila88 skrev 2014-03-31 13:59:17 följande:


    dagens test, clearblue men fortfarande suuuuper svagt.. hur man nu ska tolka det.?
    Positivt! Grattis :)
  • Beckaan89


    Den över är ÄL testet och den nedre är graviditets testet. Nån som ser nåt på den nedre?
    Streckerna är ungefär nedanför varandra.
    Jag är inte säker på när jag hade ÄL, men starkast strecken är mellan den 24-27 nånstans. Har lagt upp en bild på den tillbaka i tråden.
  • Annette79
    laila88 skrev 2014-03-31 13:59:17 följande:


    dagens test, clearblue men fortfarande suuuuper svagt.. hur man nu ska tolka det.?
    Ser starkare ut än igår!! :))) Grattis!!!
  • Drömsandra
    Beckaan89 skrev 2014-03-31 00:25:04 följande:
    Drömsandra skrev 2014-03-30 20:12:29 följande:
    Blir lite nyfiken, vill du/ni ha barn eller inte? Väldigt avancerat system med ÄL-test om man inte vill bli gravid!! :)
    Jag planerar barn via en inseminering i Danmark men fick i uppdrag av gyn att testa mig före 1-2 månader för å se att ägglossningen kommer vid samma tillfälle så jag inte åker ner när jag tror jag har ägglossning. Jag har en KK men vi planerar inte barn, så detta skulle bli snopet om jag nu råkade bli gravid. Välkommet är det :)

    Ok, då förstår jag. Lite annorlunda sits kan jag tänka mig! Hoppas det blir bra i slutändan och hoppas inte du kände att jag snokade! :)
  • Gnuten

    Jag skulle så gärna vilja ha hjälp med tolkning av mitt test men.. Hur lägger jag upp en bild här via mobilen?

  • bubbelsoda
    bubbelsoda skrev 2014-03-31 08:53:12 följande:

    Ej trixad.

    Vad tror ni? För färglöst va? phpjqqKWF64646.jpg


    Jag var helt säker på att detta var spök, då jag har ganska dåliga erfarenheter av RFSU sedan innan...men något sa mig att något var annorlunda idag ändå så jag gick till Mvc:S dropin nu i eftermiddag och mycket riktigt...JAG ÄR GRAVID! :D
  • Susanne1975
    Gnuten skrev 2014-03-31 20:54:12 följande:
    www.familjeliv.se/hem/gnuten/gallery/phpcsfnx...

    Snälla ni, vill ni kika på min bild. Är det andra strecket för svagt? Jag gjorde ett digitalt positivt förra veckan men är rädd att jag är på väg att få missfall nu.
    Jag tycker inte att det andra strecket är svagt. När jag plussade med digitalt var mitt andra streck knappt synligt på apotekets egna (som det ser ut som du använt nu). Om du inte blöder eller har ont är det nog inte missfall på g. Försök njuta av din graviditet! Oron är förstås naturlig men ditt test är inte svagt enligt mig. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester