• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • CrazyChristina
    Nimah skrev 2014-04-01 07:56:21 följande:
    Jag förstår att du bara vill lugna, men oro och stress orsakar inte missfall! Får man missfall beror det inte på att man oroat sig eller på nåt annat man själv kunnat påverka.
    Researchers have long known that during times of stress, the brain releases several hormones -- including one called corticotropin-releasing hormone (CRH). In past research, women who deliver prematurely or have low-birth-weight babies were often found to have high levels of CRH in their bloodstream, and other studies show a greater risk of miscarriage in women reporting stress. CRH is a hormone the brain secretes in reaction to physical or emotional stress, and it is also produced in the placenta and the uterus of a pregnant woman to trigger uterine contractions during delivery.
  • laila88

    Tack för gratulationerna hörrni! Ska nog ta ett till imorgon för att se om det blir starkare och sen återstår bara att se om denna blir kvar hela vägen ut, 6e graviditeten och första gången jag spyr av att va gravid. Lycka till alla andra! :)

  • Irmeline
    CrazyChristina skrev 2014-04-01 10:05:26 följande:
    Researchers have long known that during times of stress, the brain releases several hormones -- including one called corticotropin-releasing hormone (CRH). In past research, women who deliver prematurely or have low-birth-weight babies were often found to have high levels of CRH in their bloodstream, and other studies show a greater risk of miscarriage in women reporting stress. CRH is a hormone the brain secretes in reaction to physical or emotional stress, and it is also produced in the placenta and the uterus of a pregnant woman to trigger uterine contractions during delivery.
    Kanske kan det bli så för en del, men jag tror inte det gäller alla. Jag var oerhört emotionellt stressad under min förra graviditet, under den första trimestern insjuknade min mamma svårt i cancer, och under den andra trimestern gick hon bort. Under den tredje trimestern hade vi begravning och tömde hennes lägenhet. Jag fick varken missfall eller födde för tidigt. Gick över 2v och blev igångsatt. Och tro mig, mina stressnivåer låg högt!
    Tyckte synd om bebis som skulle leva i en sån stressad ogästvänlig miljö, men hon kom ut och var lugn som en filbunke och verkade opåverkad.
  • CrazyChristina
    Irmeline skrev 2014-04-01 10:32:58 följande:
    Kanske kan det bli så för en del, men jag tror inte det gäller alla. Jag var oerhört emotionellt stressad under min förra graviditet, under den första trimestern insjuknade min mamma svårt i cancer, och under den andra trimestern gick hon bort. Under den tredje trimestern hade vi begravning och tömde hennes lägenhet. Jag fick varken missfall eller födde för tidigt. Gick över 2v och blev igångsatt. Och tro mig, mina stressnivåer låg högt!
    Tyckte synd om bebis som skulle leva i en sån stressad ogästvänlig miljö, men hon kom ut och var lugn som en filbunke och verkade opåverkad.
    Nene de säger jag inte men menar att det är dumt att oroa sig när det kan orsaka mf. Efter 3mf så lär man sig slappna av oroar sig på ett helt "lugnare" sätt.
  • Loouiiisee

    Hur pålitligt är det här testet då? Testade plus för en timme sedan. Jag hade sista mensen 14/2, det jag skrivit upp iallafall. Jag har orgelbunden mens och den gör lite som den vill ibland. Jag testade för 2 veckor sen ungefär men då var det minus men ingen mens har dykt upp än och idag på 1 APRIL plussade jag eller vadå?!?!?!?!


     


     


  • majja77
    Loouiiisee skrev 2014-04-01 12:42:42 följande:

    Hur pålitligt är det här testet då? Testade plus för en timme sedan. Jag hade sista mensen 14/2, det jag skrivit upp iallafall. Jag har orgelbunden mens och den gör lite som den vill ibland. Jag testade för 2 veckor sen ungefär men då var det minus men ingen mens har dykt upp än och idag på 1 APRIL plussade jag eller vadå?!?!?!?!


     


     


    Tydligare än så kan man ju inte få!!! Grattis


  • CrazyChristina
    Loouiiisee skrev 2014-04-01 12:42:42 följande:

    Hur pålitligt är det här testet då? Testade plus för en timme sedan. Jag hade sista mensen 14/2, det jag skrivit upp iallafall. Jag har orgelbunden mens och den gör lite som den vill ibland. Jag testade för 2 veckor sen ungefär men då var det minus men ingen mens har dykt upp än och idag på 1 APRIL plussade jag eller vadå?!?!?!?!


     


     



    Grattis klockrent!!
  • RockTheRebell

    Vi förlorade ett barn efter rul, innan denna har vi en levande son. Men nu lyckas vi inte pga emotionell stress och fel på hormonerna som tycker jag är gravid än och ger ingen äl. Så det existerar. Det är ofta sånt de menar med att bebisverkstaden funkar när de började tänka på annat/skaffar sysselsättning. Men beroende på bagage kan det ju vara sådär jävla enkelt. :/

  • CrazyChristina
    RockTheRebell skrev 2014-04-01 18:00:16 följande:

    Vi förlorade ett barn efter rul, innan denna har vi en levande son. Men nu lyckas vi inte pga emotionell stress och fel på hormonerna som tycker jag är gravid än och ger ingen äl. Så det existerar. Det är ofta sånt de menar med att bebisverkstaden funkar när de började tänka på annat/skaffar sysselsättning. Men beroende på bagage kan det ju vara sådär jävla enkelt. :/


    Usch va hemskt :(

    Min första blev till efter många års försök och 3mf, samma månad jag fick plusset skulle jag ringa till gyn för utredning och hade gett upp allt hopp om att lyckas på egen hand. Som tur var blev lillebror till på försök nr 7 och inte 45 som brossan.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester