• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • manza
    Eliasmamma skrev 2014-04-02 10:06:36 följande:
    Ser något ytterst svagt på det gröna, skulle vänta 3 dagar och ta ett nytt gravtest då. Ägglossningstest kan ju visa positivt vid en graviditet
    Ja, det är ju det jag också hört. Jag har haft positiva ältest i 5 dagar nu! Har beställt billiga-tester. Anser att de är med pålitliga och lättare att tyda än dessa. One step tror jag dessa heter. De är så tunna!

    Spännande detta. Kanske det blir en decemberbebis. ;)
  • CrazyChristina
    manza skrev 2014-04-02 10:20:19 följande:
    Ja, det är ju det jag också hört. Jag har haft positiva ältest i 5 dagar nu! Har beställt billiga-tester. Anser att de är med pålitliga och lättare att tyda än dessa. One step tror jag dessa heter. De är så tunna!

    Spännande detta. Kanske det blir en decemberbebis. ;)
    One step är värdelösa dom visar positivt för mig alla dagar i månaden och en gång tom med vatten.
  • EQ85
    manza skrev 2014-04-02 08:46:50 följande:
    Bim-5. Positivt ältest (igen) har haft det i flera dagar nu.

    Det gröna är gravtest. Ser jag i syne?
    man ska aldrig lägga ältest bredvid gravtest. ältestet kan "smitta" av sig.
  • majja77
    manza skrev 2014-04-02 08:46:50 följande:
    Bim-5. Positivt ältest (igen) har haft det i flera dagar nu.

    Det gröna är gravtest. Ser jag i syne?
    Tror mer på att du har äl, en del kan ju äl 2 ggr på en månad, mys för säkerhets skullSolig
  • rosahelikopter

    Förlåt att jag bombar er här!

    Tog ett nytt test alldeles nyss, hade inte kissat på ca 3 timmar. Nu är strecket ännu starkare (enligt mig), kan jag våga hoppas och vara glad nu? Eller vad tror ni? :)

  • mammasusan
    rosahelikopter skrev 2014-04-02 12:15:49 följande:
    Förlåt att jag bombar er här!
    Tog ett nytt test alldeles nyss, hade inte kissat på ca 3 timmar. Nu är strecket ännu starkare (enligt mig), kan jag våga hoppas och vara glad nu? Eller vad tror ni? :)
    Ett fint plus! Grattis!
    A 27/6-06, V 26/4-09, Pyret Bf 22/10-14
  • CrazyChristina
    rosahelikopter skrev 2014-04-02 12:15:49 följande:

    Förlåt att jag bombar er här!

    Tog ett nytt test alldeles nyss, hade inte kissat på ca 3 timmar. Nu är strecket ännu starkare (enligt mig), kan jag våga hoppas och vara glad nu? Eller vad tror ni? :) phpdhuxWS63963.jpg


    Vågar nog säga grattis.. Kan inte va något annat än en liten där inne..
  • manza
    CrazyChristina skrev 2014-04-02 10:41:06 följande:
    One step är värdelösa dom visar positivt för mig alla dagar i månaden och en gång tom med vatten.
    Jaså? Det lät ju sådär.. :/
  • manza
    EQ85 skrev 2014-04-02 10:56:16 följande:
    man ska aldrig lägga ältest bredvid gravtest. ältestet kan "smitta" av sig.
    Hehe, jag la det där precis när jag skulle ta kortet. Tror inte att det hann "smitta av sig" så mycket.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester