• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • testosteran
    Mysmia79 skrev 2014-04-10 21:57:23 följande:
    Nu har jag letat som en tok på nätet men hittar inget svar. När man använder sig av äl test blir det negativt så fort ägget släppt? Hade positivt, nästa dag liiiite svagare och nästa dag nästan vitt. Får själv för mig att ägget släppte på dag två då jag hade kraftig mensvärk den dagen och inget innan (har fortfarande mensvärk,hugg och stick). Men vad tror ni?

    När äl testet visar positivt är det ju 12-48 timmar till ägget släpper så verkar ju stämma väldigt bra för dig då! :)
  • Mysmia79
    testosteran skrev 2014-04-10 22:15:15 följande:

    När äl testet visar positivt är det ju 12-48 timmar till ägget släpper så verkar ju stämma väldigt bra för dig då! :)
    Men ägget måste ju ha släppt för en stund sen när testet är nästan helt vitt igen, eller?
  • lidis1014

    Jag förstog nästan att det skulle finnas en massa kloka kvinnor här i tråden Wingtsunprincess och marresthlm tusen tack för era kloka ord och erfarenheter, förhoppningsvis får jag en förklaring i mitt fall i morgon. Vore skönt att veta vad som hänt så vi kan gå vidare och ta nya tag på något sätt

  • testosteran
    Mysmia79 skrev 2014-04-10 22:18:01 följande:
    Men ägget måste ju ha släppt för en stund sen när testet är nästan helt vitt igen, eller?

    Det släppte alldeles säkert då du kände av mest mensvärk! Men det är ju aldrig helt säkert att det släpper så man måste ju helt enkelt chansa! Men efter det släppt har du ju ca 12 timmar på dig oxå innan ägget "slängs". Fundera inte så mycket på exakt när utan ha sex när ni kan, spermierna lever ju ett tag med! Hoppas det tar sig :)
  • Mysmia79
    testosteran skrev 2014-04-11 07:29:53 följande:

    Det släppte alldeles säkert då du kände av mest mensvärk! Men det är ju aldrig helt säkert att det släpper så man måste ju helt enkelt chansa! Men efter det släppt har du ju ca 12 timmar på dig oxå innan ägget "slängs". Fundera inte så mycket på exakt när utan ha sex när ni kan, spermierna lever ju ett tag med! Hoppas det tar sig :)
    Grejen är att vi har bara kunnat ha sex natten mellan fre/lör så därför är jag extra nyfiken på när det släppte....om de va för tidigt eller om det finns nån chans
  • CrazyChristina
    Mysmia79 skrev 2014-04-11 08:53:47 följande:
    Grejen är att vi har bara kunnat ha sex natten mellan fre/lör så därför är jag extra nyfiken på när det släppte....om de va för tidigt eller om det finns nån chans
    Spermierna kan leva upp till 5dagar.
  • michimichi

    Någon som har erfarenhet från Cb digitala test? Plussade i tisdags på bim-3 (11 dagar efter ÄL) och fick gravid 1-2. Idag på BIM dagen (14 dagar efter äl) så är det fortfarande gravid 1-2, är det normalt? Trodde det skulle slå om till 2-3. Men när jag tänker efter så är det logiskt att det är 1-2 eftersom de endast är 14 dagar efter, ligger kanske precis under gränsen till 2-3?

    Tog även ett RFSU test idag på bim, det såg ut såhär, är det normalt för BIM? Jag redigerade sista bilden eftersom det var svårt att få med sträcket på bild, pga ljuset i rummet!



  • CrazyChristina
    michimichi skrev 2014-04-11 11:27:36 följande:

    Någon som har erfarenhet från Cb digitala test? Plussade i tisdags på bim-3 (11 dagar efter ÄL) och fick gravid 1-2. Idag på BIM dagen (14 dagar efter äl) så är det fortfarande gravid 1-2, är det normalt? Trodde det skulle slå om till 2-3. Men när jag tänker efter så är det logiskt att det är 1-2 eftersom de endast är 14 dagar efter, ligger kanske precis under gränsen till 2-3?

    Tog även ett RFSU test idag på bim, det såg ut såhär, är det normalt för BIM? Jag redigerade sista bilden eftersom det var svårt att få med sträcket på bild, pga ljuset i rummet!




    De e nog som du säger ett gränsfall.. Om några dagar så ändrar de sig säkert.
  • Gudinnan

    Jag fick ett starkt + vecka 6 hos barnmrskan och hade fått skriva in mig samma dag.
    Men bara 2 dagar efter hög det till i båda sidorna på revbenen fyfan vad det var smärta natten därpå blödde jag och bara 2 dagar efter  ca kom allt ut .
    Lillen hade redan varit död vecka 4 men kom ut vecka 8+5 vecka 9 det var MA 
    (2009)
    så HCG kan finnas kvar fast allt e dött


    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester