• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Madeleiiiine
    CrazyChristina skrev 2014-04-11 12:41:02 följande:
    Jag ser och det är absolut rosa.. Vågar nog säga grattis :)
    Vågar inte säga tack ännu! Hehe. Men nog ser jag också något svvaaaaagt! Ska vänta tills på söndag så får vi se om det är starkare :)
  • CrazyChristina
    Madeleiiiine skrev 2014-04-11 12:43:31 följande:
    Vågar inte säga tack ännu! Hehe. Men nog ser jag också något svvaaaaagt! Ska vänta tills på söndag så får vi se om det är starkare :)

    Ska hålla tummarna stenhårt..
    ♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
  • Annikaojohan
    michimichi skrev 2014-04-11 11:27:36 följande:

    Någon som har erfarenhet från Cb digitala test? Plussade i tisdags på bim-3 (11 dagar efter ÄL) och fick gravid 1-2. Idag på BIM dagen (14 dagar efter äl) så är det fortfarande gravid 1-2, är det normalt? Trodde det skulle slå om till 2-3. Men när jag tänker efter så är det logiskt att det är 1-2 eftersom de endast är 14 dagar efter, ligger kanske precis under gränsen till 2-3?

    Tog även ett RFSU test idag på bim, det såg ut såhär, är det normalt för BIM? Jag redigerade sista bilden eftersom det var svårt att få med sträcket på bild, pga ljuset i rummet!




    Ja och kanske cb testet inte räknar från ägglossning utan från själva befruktningen å då kan det vara ytterligare några dagar till innan det slår om.. För spermierna når ju inte fram till ägget direkt å sen ska det ju färdas en bit me. Så det nog säkert alldeles rätt ditt test! Grattis!
  • K J

    Hallå allihopa :) Har inte testat sen sist eftersom jag ville vänta och dessutom var inställd på att det var spökstreck! Men eftersom jag mår så konstigt så blev jag nyfiken och pillade upp testen (CB) :P de har ju legat ett par dagar nu men ärligt talat så undrar jag om spökstreck verkligen är såhär blåa?? Har aldrig vart med om så kraftiga spökstreck innan, isåfall är det något slags rekord för min del.. Har en hemsk mensvärk faktisk på gränsen till att man behöver värktabletter.. O då är det ändå 4-5 dagar kvar till mensen :S



    Det nedersta är kvällstestet och översta är tidigt, morgonen efter!
  • MarreSthlm

    ta ett nytt test nu sa far du nog ett fint plus om du e gravid! de syns ju streck pa de dar testen sa nu borde du fa fint streck aven pa kvalls urinen

  • K J
    MarreSthlm skrev 2014-04-11 16:48:42 följande:
    ta ett nytt test nu sa far du nog ett fint plus om du e gravid! de syns ju streck pa de dar testen sa nu borde du fa fint streck aven pa kvalls urinen
    Ja det är nog bäst att göra det! Tungan ute Det konstiga bara som gjorde mig fundersam över det hela var att strecket på kvällstestet uppkom inom tiden.. med det gjorde inte morgontestet Obestämd trots att det nu i slutändan är lika/snäppet starkare.. Hmm.. aja vi får se vidare :) Är det vanligt med blåa spök på CB?
  • CrazyChristina
    K J skrev 2014-04-11 16:43:46 följande:

    Hallå allihopa :) Har inte testat sen sist eftersom jag ville vänta och dessutom var inställd på att det var spökstreck! Men eftersom jag mår så konstigt så blev jag nyfiken och pillade upp testen (CB) :P de har ju legat ett par dagar nu men ärligt talat så undrar jag om spökstreck verkligen är såhär blåa?? Har aldrig vart med om så kraftiga spökstreck innan, isåfall är det något slags rekord för min del.. Har en hemsk mensvärk faktisk på gränsen till att man behöver värktabletter.. O då är det ändå 4-5 dagar kvar till mensen :S



    Det nedersta är kvällstestet och översta är tidigt, morgonen efter!
    Vet inte hur dom är uppbrutna men de är ju ett streck helt klart.. Så de borde ju vara ett plus. Att du har ont kan dock vara lite oroande speciellt eftersom det är ett tag till bim. Om du får så ont att du måste ta tabletter skulle jag åka in får ett tidigt positivt test och värk så långt innan bim kan tyda på utomkveds.. Hoppas verkligen inte att det är det men det är ju aldrig bra att ha jätteont.
  • K J
    CrazyChristina skrev 2014-04-11 17:12:52 följande:
    Vet inte hur dom är uppbrutna men de är ju ett streck helt klart.. Så de borde ju vara ett plus. Att du har ont kan dock vara lite oroande speciellt eftersom det är ett tag till bim. Om du får så ont att du måste ta tabletter skulle jag åka in får ett tidigt positivt test och värk så långt innan bim kan tyda på utomkveds.. Hoppas verkligen inte att det är det men det är ju aldrig bra att ha jätteont.
    Jasså okej! Mja det gör ju inte jätteont än så länge men det känns ju.. Tack för "tipset" ska ha det i åtanke :) Har dock lång lutealfas så är på ca Äl+12-13 ungefär :) har ungefär 16-17 dagar från äl till mens..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester