• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • längtarefterbarn
    ElinOchMarcus skrev 2014-04-17 15:25:50 följande:
    Tack!
     så har jag också fått med pregs och det var positivt båda gångerna. Syns dåligt i lilla rutan, så jag tog isär mitt test då syntes det bättre :)
  • ElinOchMarcus

    Jag mår väldigt illa, spänner i brösten osv.. Men jag kan ju vara "skengravid". Ska försöka hålla mig en vecka och göra ett nytt test :)

  • Broccoli

    läste inlägg om spänningar i bröst mm innan BIM. Kan man ha så starka "grav" syptom även om det bara visar sig vara tant röd? Har också Väldiga  spänningar i brösten ,brukar ha spänningar men inte såhär.. hoppas hoppas på positivt streck på söndag.bim 20/4 Någon annan som har "gravsymptom" innan BIM och isf vilka?
    Trevlig påsk på er Cool

  • CrazyChristina
    längtarefterbarn skrev 2014-04-17 15:57:37 följande:

    Jag har en fråga som är lite OT då den handlar om att tolka skumma äl-test, men tänkte att det säkert finns nån här inne som har koll :)


     


    Jag har ältest från billiga tester. Jag väntar äl efter senaste MF som var i v 7, är nu på dag 21.
    Efter ett MA i v 8 (avstannat i v 5 ca) så tog det 27 dagar från det att jag fick en pytteblödning i v 8, verkade ha äl i två veckor/två äl på raken.


    Sedan en vecka har ältesterna visat svajiga resultat. Har testat sen dag 11.


    Började få äl-tecken för någon vecka sen, inkl tempdipp, men hade då även en hel del grav-tecken kvar, ältestet gick då från helt blankt till att visa två streck, varav teststrecket var väldigt svagt. Någon dag senare blev det liiite starkare men fortfarande alldeles för svagt för att vara positivt. testade två gånger om dagen för att inte missa stegringen (som aldrig kom) Sen var det helt blankt igen. Verkade som den älen sket sig. Fortsatte då att testa och har haft blankt några dagar. Även igår kväll.


    Testade imorse igen, och fick starkaste teststrecket hittills efter MF, men fortfarande svagare än kontrollstrecket, så frågan är om jag fortfarande väntar äl och ska fortsätta kolla efter stegring de närmsta dagarna?


    Det knepiga är att jag hade såna tydliga äl-tecken för en vecka sen, som försvann samtidigt som testen blev blanka, samtidigt som tempen gick upp. Men enligt äl-testerna har jag inte haft äl, utan väntar snarare fortfarande på det, fast symptomen försvunnit och tempen gått upp.


    Var det en misslyckad ägglossning? Är det kroppen som försöker släppa ägget på nytt? Eller är det kört denna månad? Känner fortfarande av äggstockarna på båda sidor, men inte lika starkt som för en vecka sen.. Enligt testerna verkar jag ju trots allt vara på g att äla i dagarna men jag har ju inget fertilt sekret längre, det försvann för en vecka sen >.<


     


    Någon som varit med om liknande och vet hur jag ska tolka testen? Eller är det normalt att de svajar och visar blankt, två streck, sen blankt och sen två streck igen trots att man inte väntar på äl??


    Varken jag eller kroppen fattar nånting just nu...


    Har tempen gått upp och är hög (36,5 eller högre) än så har du haft äl även om testen inte visar det. Tempen går upp för att ägget släppt.
  • ElinOchMarcus
    Broccoli skrev 2014-04-17 17:57:26 följande:

    läste inlägg om spänningar i bröst mm innan BIM. Kan man ha så starka "grav" syptom även om det bara visar sig vara tant röd? Har också Väldiga  spänningar i brösten ,brukar ha spänningar men inte såhär.. hoppas hoppas på positivt streck på söndag.bim 20/4 Någon annan som har "gravsymptom" innan BIM och isf vilka?
    Trevlig påsk på er Cool


    Jag har också spänningar i brösten. Började med att det högg till då och då men nu har de spänt nästan hela tiden sen igår. Har blivit åksjuk vilket jag inte vanligtvis brukar bli. Så vi får väl se vad testet visar nästa vecka :)
  • längtarefterbarn
    CrazyChristina skrev 2014-04-17 17:59:28 följande:
    Har tempen gått upp och är hög (36,5 eller högre) än så har du haft äl även om testen inte visar det. Tempen går upp för att ägget släppt.

    den har gått upp men inte så mycket som den "ska" göra när jag har äl.


    Brukar gå från 35,7 till 36,5-37,0 precis när jag har äl och sen ligga stadigt på 36,4 fram till sista mensdagen, men det har den inte gjort än. Ligger och svajar runt 36,0-36,3 och har inte kommit upp till den "magiska gränsen" än även om tempen är högre än den brukar.


    Men förra gången gick tempen från 35,7 till 36,2-36,4, höll i sig några dagar, sen fick jag en ny dipp till 35,8 och sen några dagar senare ökade den igen till 36,5. Myste ca 12 timmar efter att jag tagit tempen då och blev gravid. Hade jag två ägglossningar den månaden trots allt då? annars borde jag omöjligt kunnat bli gravid isf.


    Tänkte att det kanske var ägget som tog tid på sig att släppa bara..


    kanske är det samma sak på g denna månad?

  • Broccoli
    ElinOchMarcus skrev 2014-04-17 18:18:09 följande:
    Jag har också spänningar i brösten. Började med att det högg till då och då men nu har de spänt nästan hela tiden sen igår. Har blivit åksjuk vilket jag inte vanligtvis brukar bli. Så vi får väl se vad testet visar nästa vecka :)
    Önskar all lycka till :)
    Har fått rejäla stickningar i nedre delen av magen ikväll. brukar inte ha det inför bim?? boobsen känns inte så tydligt ikväll, men illamående som attans.. håller fingrar och tår :)
  • CrazyChristina
    längtarefterbarn skrev 2014-04-17 19:27:39 följande:

    den har gått upp men inte så mycket som den "ska" göra när jag har äl.


    Brukar gå från 35,7 till 36,5-37,0 precis när jag har äl och sen ligga stadigt på 36,4 fram till sista mensdagen, men det har den inte gjort än. Ligger och svajar runt 36,0-36,3 och har inte kommit upp till den "magiska gränsen" än även om tempen är högre än den brukar.


    Men förra gången gick tempen från 35,7 till 36,2-36,4, höll i sig några dagar, sen fick jag en ny dipp till 35,8 och sen några dagar senare ökade den igen till 36,5. Myste ca 12 timmar efter att jag tagit tempen då och blev gravid. Hade jag två ägglossningar den månaden trots allt då? annars borde jag omöjligt kunnat bli gravid isf.


    Tänkte att det kanske var ägget som tog tid på sig att släppa bara..


    kanske är det samma sak på g denna månad?


    Man kan bara ha ägglossning två gånger samma månad om de släpper ett ägg från varje äggstock men då från andra inom 24h. Går tempen ner i mer än 2dagar har man inte haft äl utan bara en tillfällig höjning av tempen.
  • Mysmia79
    Mysmia79 skrev 2014-04-17 21:55:15 följande:

    Hur ofta höjs hc när man är gravid? Är det varannan dag?


    HCG menar jag :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester