• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • happy90
    JhjärtaK skrev 2014-05-27 15:25:23 följande:
    När jag trixar ser jag ett till streck på det understa (ser även svaagt svaagt utan att trixa) men helt omöjligt att se vilken färg det är. Är det gråaktigt så är det ju spök men är det rosa-aktigt så är det ett riktigt streck och du är gravid smile1.gif
    Det är super svagt, men syns bättre irl :) Det ser rosa ut, men ska försöka hålla mig 48 timmar med att ta ett nytt ;)

    Hoppas verkligen att det är något! Vi har försökt i ett år nu och har haft tre mf sen dess..
  • happy90
    orkidéblomma skrev 2014-05-27 15:32:53 följande:

    Hej alla! vad tror ni om det här? Strecket är tydligare på riktigt, vääldigt svårt att fånga på bild!
    BIM är på söndag/måndag ca.



    Tycker mig se något svagt svagt sträck. Precis som på mina.

    Vi har BiM ungefär samtidigt ;)
  • Fru Karlsson
    CrazyChristina skrev 2014-05-27 09:56:48 följande:
    Här jan du se ungefär hur det kan se ut..
    Tack men det säger mig tyvärr inte så mycket, jag hade troligtvis positivt / äggsläpp igårnatt.
    Eller sker äl när tempen gått upp? Ska jag räkna äl igår på temp 34,9 eller idag då temp var 36,2
    Ikväll är det försent då? Attans vi inte hann med en extra gång.Inget och göra när sambon jobbar när det är fertila dagar jämt!! Inte så troligt simmarna från fredags väntar in om jag räknar äl var natten till idag:(:(
    tack för din hjälp i alla fall:)

  • happy90
    Fru Karlsson skrev 2014-05-27 15:44:21 följande:
    Tack men det säger mig tyvärr inte så mycket, jag hade troligtvis positivt / äggsläpp igårnatt.
    Eller sker äl när tempen gått upp? Ska jag räkna äl igår på temp 34,9 eller idag då temp var 36,2
    Ikväll är det försent då? Attans vi inte hann med en extra gång.Inget och göra när sambon jobbar när det är fertila dagar jämt!! Inte så troligt simmarna från fredags väntar in om jag räknar äl var natten till idag:(:(
    tack för din hjälp i alla fall:)

    Om jag inte minns fel så "lever" väl ägget i ca ett dygn efter släppet? Och då kan ju fortfarande chansen vara rätt stor om ni får till det idag? Har dessutom hört/läst någonstans att när äl sker så går tempen upp?
  • orkidéblomma

    Ja det ser väldigt likt ut! Har du symptom happy? jag har mensvärk, ömma bröst och konstig smak i munnen. Det smakar så beskt när jag äter så det är inte klokt. Men kan bero på en stundande förkylning kanske.

  • CrazyChristina
    Fru Karlsson skrev 2014-05-27 15:44:21 följande:
    Tack men det säger mig tyvärr inte så mycket, jag hade troligtvis positivt / äggsläpp igårnatt.
    Eller sker äl när tempen gått upp? Ska jag räkna äl igår på temp 34,9 eller idag då temp var 36,2
    Ikväll är det försent då? Attans vi inte hann med en extra gång.Inget och göra när sambon jobbar när det är fertila dagar jämt!! Inte så troligt simmarna från fredags väntar in om jag räknar äl var natten till idag:(:(
    tack för din hjälp i alla fall:)

    Vad har du haft för temp senaste 10 dagarna kan försöka göra en chart till dig.
  • happy90

    Orkidéblomma: Har senaste veckan haft ont i brösten och mens liknande smärta (iofs samma symptom som innan BiM) Men känns onekligen som jag är gravid :)

  • Fru Karlsson
    happy90 skrev 2014-05-27 15:56:01 följande:
    Om jag inte minns fel så "lever" väl ägget i ca ett dygn efter släppet? Och då kan ju fortfarande chansen vara rätt stor om ni får till det idag? Har dessutom hört/läst någonstans att när äl sker så går tempen upp?
    Tror du det? :) Jag har också läst det men läste nån annan sida att när tempen redan gått upp är det för sent. Äl skedde inatt för mig. jag är jättedepp nu för detta dessutom går vi utredning och blir troligtvis medicin eller äl stimulerande vid nästa besök:( Jag trodde äl var dan efter tempdippen inte samma dag som sänkningen.
    Första cykeln jag tempar nu så visste inte det...Var verkligen inte lätt det här men hoppas simmarna från fredags var kvar och att det finns en liten chans ikväll. Tack för svar:)
  • sahara1

    Den översta är från i söndags och dom undre 2 dagar senare.. Blir nervös över att det inte blir starkare :( har fått gravid 1-2 på cb digital. Trodde jag hade bim i lördags, men har iofs inte haft regelbunden mens sen amning så behöver ju inte stämma. Någon som kan hjälpa mig med nåt klokt ord? Blir tokig på detta. Vågar inte ens tro att jag skulle vara gravid. Inga ömma bröst som jag hade förra graviditeten, minimalt illamående, men känns som det lika gärna kan vara inbillning.. Blir tokig på detta, det är det enda som snurrar runt i huvudet... Haft en pytteliten brun flytning i lör och söndags.. Gör ju tyvärr inte saken bättre.... :(

  • Fru Karlsson
    CrazyChristina skrev 2014-05-27 16:12:12 följande:
    Vad har du haft för temp senaste 10 dagarna kan försöka göra en chart till dig.
    Jag började inte tempa första mensdagen,ska göra det nästa gång!
    Fick mens 13/5 började tempa 17
    17 35,9
    18 35,6
    19 35,9
    20 35,6
    21 35,7
    22 35,9
    23 36,1
    24 35,3
    25 36,2
    26 34,9
    27 36,1
    Den 26 och igår hade jag fertila vattniga flytningar och äl värk.
    mysdagar innan äl var 17 18 20 23 25
    Igår kväll var äl stickan nästan positiv


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester