• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • isabellab

    Du måste ha den nya appen för det ska funka.


    Bäxz skrev 2014-06-06 09:56:20 följande:
    Haha försökt 30 min får ej upp en bild. Tror inte att man kan ladda upp direkt från Android då det bildformatet inte stödjs. Får testa på datorn sedan!

  • Bäxz
    Bäxz skrev 2014-06-06 09:56:20 följande:

    Haha försökt 30 min får ej upp en bild. Tror inte att man kan ladda upp direkt från Android då det bildformatet inte stödjs. Får testa på datorn sedan!


    Nu så, via datorn!

  • Nötcreme
    Nötcreme skrev 2014-06-06 10:02:13 följande:

    Vad tror ni? En ny graviditet? Svagt i går men lite starkare i dag? Lr ser jag i Syne!! phpAiPy5I59594.jpg


    Hade en skrapning i april och har haft hcg kvar i kroppen
  • Bäxz
    Serahjay skrev 2014-06-06 10:28:05 följande:
    Meh bort med fingrarna!

    Håller bort den lilla flärpen som hade lossnat lite. Antar att testet inte gills om det är ett streck precis där vid gränsen? Alla andra får ju sitt positiva streck i mitten :)
  • Fiiaaa
    Bäxz skrev 2014-06-06 10:03:40 följande:

     


    Nu så, via datorn!

    Tror tyvärr inte att det där är nåt... det är inte där det ska fastna för att ge positivt utslag... Lycka till ändå =)
  • lilaemma
    Bäxz skrev 2014-06-06 10:53:36 följande:

    Håller bort den lilla flärpen som hade lossnat lite. Antar att testet inte gills om det är ett streck precis där vid gränsen? Alla andra får ju sitt positiva streck i mitten :)
    Helt rätt - det gills inte. Det är färgrester som "fastnat" under flärpen. Nu kan de börja vandra och testet kan se positivt ut medan de passerar testytan, men resultatet är fortfarande negativt..
  • Fiiaaa
    Nötcreme skrev 2014-06-06 10:06:53 följande:
    Hade en skrapning i april och har haft hcg kvar i kroppen
    Är ju lite i samma situation, hade missfall för snart fyra veckor sen. Ska dock inte ha blivit gravid den här månaden enligt stränga order från gyndoktorn...så jag har testat mest för att bekräfta att hcg är ur kroppen och testet blankt =) Om dina tester har varit blanka innan du började göra denna serie så tycker jag att det ser väldigt lovande ut =) Annars är det ju såklart svårt att veta om det är rester av hcg från förra missfallet det reagerar på. Lycka till!!
  • Bäxz
    lilaemma skrev 2014-06-06 10:56:20 följande:
    Helt rätt - det gills inte. Det är färgrester som "fastnat" under flärpen. Nu kan de börja vandra och testet kan se positivt ut medan de passerar testytan, men resultatet är fortfarande negativt..

    Tack för kommentar. Jag var nästan säker på det svaret men ville höra med er andra :) Isf är det ÄL om någon dag så vi får se nästa månad!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester