• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Kwhife
    Fiiaaa skrev 2014-06-06 09:47:54 följande:
    Det tycker jag ser ut som ett plus Grattis!

    Men när jag kör cb digital får jag "inte gravid" hur ska jag tolka det? Ska jag berätta för min man att vi ska få barn eller krävs det att jag får "gravid vecka 1-2" på cb digital innan jag kan deklarear det till honom?
  • Fiiaaa
    Kwhife skrev 2014-06-06 11:30:46 följande:

    Men när jag kör cb digital får jag "inte gravid" hur ska jag tolka det? Ska jag berätta för min man att vi ska få barn eller krävs det att jag får "gravid vecka 1-2" på cb digital innan jag kan deklarear det till honom?
    Oj vad klurigt! Jag hade nog väntat nån dag till och testat igen för att se om mensen uteblir och om du kan få ett tydligare resultat. Tycker ändå att den bilden du lagt upp ser ut som ett positivt test, om än väldigt svagt, Lycka till!
  • Kwhife
    Fiiaaa skrev 2014-06-06 11:47:58 följande:
    Oj vad klurigt! Jag hade nog väntat nån dag till och testat igen för att se om mensen uteblir och om du kan få ett tydligare resultat. Tycker ändå att den bilden du lagt upp ser ut som ett positivt test, om än väldigt svagt, Lycka till!

    Åh, det är detta som är så jobbigt! När jag ser testen som jag gjort så känns det som att självklart är jag gravid, ett streck är alltid ett streck! Men sedan när det slår mig att jag faktiskt kan vara gravid så känns det ändå som att jag saknar mer bevis för det. Som att det ska stå gravid på digitalt också. Usch, detta ger mig migrän!
  • Serahjay
    Kwhife skrev 2014-06-06 08:35:42 följande:
    Är detta ett plus? Testade för två dagar sedan och då tyckte jag att jag fick något starkare utslag. Jag har bim idag, hur hade ni tolkat detta? phpkfaOQg36980.jpg
    Det där är ett svagt plus. Vänta någon dag med att ta ett nytt digitalt då kommer det o visa gravid.Det är nog för tidigt än för o se på det digitala...
  • Makkinje

    Någon som kan hjälpa en nybörjare med äl test;)

    Har tagit ett par dagar nu och bara fått jätte svaga streck, detta fick jag idag. Men hur starka ska testen va? Någon som kanske har en bild på sitt positiva test? Använder mig Btw av one step :)

  • Fiiaaa
    Fiiaaa skrev 2014-06-06 09:44:36 följande:
    Det här måste väl vara det som kallas för spökstreck? Det senaste i mitten. Syns kanske inte så bra på bilden.

    Har aldrig testat med såna här stickor förut och blir lite frustrerad över att det verkar komma fram ett svagt streck ändå varje gång, Men jag antar det är det är det som kallas för spökstreck?

    Jag hade missfall för snart fyra veckor sen... men detta måste väl betyda att hcg är ute ur kroppen? Jag har nämligen extremt mycket PMS känning nu, känns precis som nr jag var gravid innan jag fick missfall.  Jag antar att det kan bero på att hormonerna är lite i obalans efter missfallet... och jag skulle ju inte ha haft äl vad jag förstår om inte all hcg var ur kroppen.

    Tack på förhand!



    Just det, vill tillägga att vi försökt undvika att bli gravida den här månaden, enligt gyndoktorns direktiv, så om detta är svaga utslag så borde det vara på hormonrester efter missfallet och inte på en ev ny graviditet :) hoppas att nån känner igen spökstrecken !!
  • isabellab

    Välkommen till klubben! Känner likadant och är i vecka 15 :)


    Kwhife skrev 2014-06-06 11:56:46 följande:
    Åh, det är detta som är så jobbigt! När jag ser testen som jag gjort så känns det som att självklart är jag gravid, ett streck är alltid ett streck! Men sedan när det slår mig att jag faktiskt kan vara gravid så känns det ändå som att jag saknar mer bevis för det. Som att det ska stå gravid på digitalt också. Usch, detta ger mig migrän!

  • happy90
    Makkinje skrev 2014-06-06 13:21:56 följande:

    Någon som kan hjälpa en nybörjare med äl test;)

    Har tagit ett par dagar nu och bara fått jätte svaga streck, detta fick jag idag. Men hur starka ska testen va? Någon som kanske har en bild på sitt positiva test? Använder mig Btw av one step :) phpB3S10e34694.jpg


    Så här såg min stegring ut :) 27/5 fick jag positivt gravtest också. :)
  • lilaemma
    tessann9 skrev 2014-06-06 19:15:22 följande:
    Hej ! Har tagit ett till test men tycker det ser lika blankt ut det också... Vad säger ni? php3aF40433938.jpg
    Anar något. ska trixa...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester