• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Murmeltuss
    kissecat skrev 2014-09-12 18:10:30 följande:

    På mina negativa var kontrollstrecket lika starkt rött som på dina. Kan det vara så att ju starkare kontrollstrecket är desto ljusare blir teststrecket? 


    Var du gravid?
  • kissecat
    Murmeltuss skrev 2014-09-12 18:12:42 följande:
    Var du gravid?
    Jag vet inte än.. Fick negativt på CB digital igår så jag avvaktar några dagar innan jag tar ett nytt test. BIM+3 idag, så det kanske är lite tidigt än. När testade du? Och har du kollat med något annat test också? Man tycker ju att de positiva borde stämma mer än de negativa. Jag har en massa symtom och min mens brukar inte vara sen..
    j
  • Murmeltuss
    kissecat skrev 2014-09-12 18:22:48 följande:

    Jag vet inte än.. Fick negativt på CB digital igår så jag avvaktar några dagar innan jag tar ett nytt test. BIM+3 idag, så det kanske är lite tidigt än. När testade du? Och har du kollat med något annat test också? Man tycker ju att de positiva borde stämma mer än de negativa. Jag har en massa symtom och min mens brukar inte vara sen..


    BIM+1
  • kissecat
    Murmeltuss skrev 2014-09-12 18:25:55 följande:
    BIM+1
    Okej. Jag tänkte försöka hålla ut till i början på nästa vecka i alla fall och testa med två olika märken. Både dina och mina positiva går ju inte att missta för något annat så jag hoppas att det är de negativa det är fel på!
  • FrenchPear

    Det här med positiva och negativa.. Jag förstår att man kan få negativt om man testat för tidigt men att få falskt positivt på flera test- hur funkar det?!? Jag tycker ju att vi som fått positivt på något test måste ju vara gravida.

    Är det någon mer som testat supertidigt och fått positivt på 2 test men sedan testat negativ dagen efter.. Och ändå varit gravid? Jag ska vänta en vecka sa barnmorskan och testa igen... Men man vill ju så gärna veta nu.

  • kasovi

    Hej hej! Jag tänkte bara flika in att man kan endast få felaktigt negativa graviditetstest. Ett positivt test är ALLTID positivt. Grattis! :)

  • FrenchPear

    Louisep87 Jag ser tyvärr ingenting. Kanske är det för tidigt för att visa något?

    Kasovi Då är det alltså så att man ÄR gravid vid positivt test men att ett negativt eventuellt betyder att graviditeten misslyckades och slutar i mf? Hur vet du att ett positivt alltid är ett positivt? ????

  • kasovi
    FrenchPear skrev 2014-09-12 20:14:43 följande:

    Louisep87 Jag ser tyvärr ingenting. Kanske är det för tidigt för att visa något?

    Kasovi Då är det alltså så att man ÄR gravid vid positivt test men att ett negativt eventuellt betyder att graviditeten misslyckades och slutar i mf? Hur vet du att ett positivt alltid är ett positivt? ????


    En del test fungerar helt enkelt inte. Fabriksfel kan man väl säga. Testen reagerar ju på HcG-hormonet i urinet, vilket ENDAST finns i kroppen om man är gravid! Att du dessutom testat ur samma urin bekräftar ju ännu mer att hormonet finns i din kropp, men att de negativa teststickorna egentligen inte uppfyller sin funktion :) Har fått höra detta från flera barnmorskor, så jag är 100% säker på det jag säger :)
  • kasovi

    FrenchPear : Oj, förlåt! Blandade ihop dig med Murmeltuss för en stund. Tyvärr kan det ju vara så att det är ett tidigt missfall. Annars är chansen stor att ditt andra test bara inte var lika känsligt som det första. Så gör som din barnmorska sa, och vänta lite och gör ett nytt :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester