• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Charlie40
    CrazyChristina skrev 2014-09-13 10:54:58 följande:
    Jag skulle ta ett annat test och blir de oxå positivt så skulle jag ringa bm.
    Ska prova ett testlagret igen om ett tag. Blir det negativt oxå måste det vara fel på det som blev starkt positivt. Konstigt detta.
  • Linus1234

    Jag gjorde ett clearblue digitalt nu och var inte gravid :/ tycker de e lite skumt att mensen är nio dagar försenad bara...

  • CrazyChristina
    Linus1234 skrev 2014-09-13 11:07:34 följande:

    Jag gjorde ett clearblue digitalt nu och var inte gravid :/ tycker de e lite skumt att mensen är nio dagar försenad bara...


    Du kanske hade senare äl. Det är inget ovanligt att det händer. Även om man haft felfria cyklar innan.
  • Åzzy

    Hej har testat positivt på testlagret nu i 5 dagar tog ett cb digitalt nu imorse på bim -2 som visade ej gravid:(

    Mina har också lot nr 140803


    Vad tror ni?

    Tycker digitala borde visa oxå om det är nåt:(

  • Charlie40
    Åzzy skrev 2014-09-13 11:16:55 följande:

    Hej har testat positivt på testlagret nu i 5 dagar tog ett cb digitalt nu imorse på bim -2 som visade ej gravid:(

    Mina har också lot nr 140803


    Vad tror ni?

    Tycker digitala borde visa oxå om det är nåt:(


    Konstigt, har dom stegrat? Prova med cb om två dagar. jag tror du är gravid om testlagrets stegrar.
  • Charlie40

    Provade igen och fick inget streck, så nu vet jag att det var fel på just det testet. Det var säkert ett äl-test i en gravsticka. Ngt produktionsfel eller så. Sjukt dåligt iaf, tänk om jag tagit bara ett test på bim och blivit överlycklig. Man måste alltså ta minst fem test på samma urin för att se om man är gravid eller inte?

  • Isabelladez

    Charlie40 Men herregud så dåligt!!!! Jag själv hade ljublat av lycka med ett sådana starkt streck och sedan när mensen kommit hade man gråtit för att man trott man fick mf.

  • Charlie40
    Isabelladez skrev 2014-09-13 11:34:08 följande:

    Charlie40 Men herregud så dåligt!!!! Jag själv hade ljublat av lycka med ett sådana starkt streck och sedan när mensen kommit hade man gråtit för att man trott man fick mf.


    Ja precis, skit dåligt! Jag kommer ta flera när det är dags att testa och när dessa är slut beställer jag aldrig därifrån igen! Nu är det bara clearblue som gäller. Antagligen testar jag med flera olika märken nästa gång :)
  • Åzzy
    Åzzy skrev 2014-09-13 11:16:55 följande:

    Hej har testat positivt på testlagret nu i 5 dagar tog ett cb digitalt nu imorse på bim -2 som visade ej gravid:(

    Mina har också lot nr 140803

    Vad tror ni?

    Tycker digitala borde visa oxå om det är nåt:(


    Har maiat dom nu får vi se om dom fått in andra klagomål på just det lot nr.

    Har försökt få barn i 2 år å blev ju överlycklig. Hoppas att cb digital visade ej gravid pga för låg hcg.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester