• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mamma till 5 underbara barn

    Sept90 man kan inte lita på sträcket som kommer efter utsatt tid

  • CrazyChristina
    louisep87 skrev 2014-11-05 08:38:18 följande:
    Då jag inte vet när jag har bim eftersom min mens är oregelbunden pga eventuell pco så blir det mycket testande. Men fick ljusrosa på stickan idag. Så är det spök så vore det knepigt. Ska till kvinnokliniken den 20 november för utredning. Har jag tur nu så slipper jag det. Men tack ändå.
    Åhh håller tummarna..
  • MissMf
    Sept90 skrev 2014-11-05 09:05:20 följande:



    Jag har en fråga till er som vart med förr. Jag gick upp vid 7, tog ett test (bim -4), läste av det 5 min senare och det var blankt. Inte ens en aning till ett andra streck. Nu gick jag upp vid strax före 9 och såg där ett väldigt svagt streck. Vad betyder dessa torkstreck egentligen? Kan det verkligen vara något? Det syns lite bättre i verkligheten än på bilden.


    Va det ett test som skulle läsas av inom 5 min? Jag skulle ta ett nytt o stirra på det hela tiden inom avläsningstiden :p för det sträcket där syns ju.
  • Zarina
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2014-11-05 10:13:32 följande:

    Sept90 man kan inte lita på sträcket som kommer efter utsatt tid


    Nej egentligen inte, MEN, tror ändå personligen det KAN vara något där.... Har testat mycket och ALDRIG fått streck efter tiden.... Kan hända där är såpass lite hcg att det tar länge att färga strecket!
  • My My
    Zarina skrev 2014-11-05 09:12:36 följande:
    Använde du morgonurin? Det är nämligen inte alls alltid det bästa som alla så blint påstår.....!!
    Ja, jag gjorde det. Jag avvaktar och ser om mensen kommer under dagen...
  • Sept90

    Ja det är ett test som ska läsas av inom 5 min. Kanske var jag så jäkla trött i morse att jag inte såg något, för då kollade jag bara inne i badrummet där det kanske inte är det bästa ljuset.

    Kände också att det kanske kunde vara så att hcgnivån är låg och att det därför kom senare. Får testa om någon dag igen då. Tack!

  • Mamma till 5 underbara barn
    Zarina skrev 2014-11-05 09:21:18 följande:

    Nej egentligen inte, MEN, tror ändå personligen det KAN vara något där.... Har testat mycket och ALDRIG fått streck efter tiden.... Kan hända där är såpass lite hcg att det tar länge att färga strecket!


    Ok
  • Zarina
    frestelsen skrev 2014-11-05 11:17:18 följande:

    Omg.. kan de va sant? Fick ju mf 13/10 o har kollat test efter som är neg..

    phpkiOVkO46482.jpg


    Har du kollat samma märkes test som var neg? Känns ohjälpligt en aning omöjligt med ny grav bara tre veckor efter mf.... Men håller tummarna!
  • Hearts76
    Sept90 skrev 2014-11-05 09:31:25 följande:

    Ja det är ett test som ska läsas av inom 5 min. Kanske var jag så jäkla trött i morse att jag inte såg något, för då kollade jag bara inne i badrummet där det kanske inte är det bästa ljuset.

    Kände också att det kanske kunde vara så att hcgnivån är låg och att det därför kom senare. Får testa om någon dag igen då. Tack!


    Men står det även "efter 30 minuter ska man inte läsa av resultatet" typ? Jag har två gånger upplevt att krypa tillbaka i sängen besviken, sen gått upp efter en kvart och då har det varit ett streck :) Så ditt test KAN vara pos, om det blev ett streck inom 30 min (om det står så). Ta ett nytt!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester