• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • AS92

    Hej allihopa! 
    Tog ett gravtest nyss och jag tror mig se ett positivt test!
    Kan ni hjälpa min förvirrade hjärna att bekräfta att jag ser rätt?
    Eller kan det fortfarande vara negativt?

  • passo
    Isabelladez skrev 2014-12-13 20:06:57 följande:

    Man ska inte kolla på dem för dom säger ingenting:)


    Fast det stämmer inte riktigt. När jag tagot ut dem vid positivt äl utslag har de varit lika starka. Vid negativt har de varit olika. Det har alltid stämt.
  • passo
    AS92 skrev 2014-12-14 22:48:00 följande:

    Hej allihopa! 

    Tog ett gravtest nyss och jag tror mig se ett positivt test!

    Kan ni hjälpa min förvirrade hjärna att bekräfta att jag ser rätt?

    Eller kan det fortfarande vara negativt?


    GRATTIS! Solklart plus! Jag ve att det är svårt att tro jag testade 6 positiva test hihii NU tror jag på det! :)
  • Lillbubben

    Smått i chock, skulle ta ett test för sakens skull denna

    Månaden då mensen väntas vilken dag som helst. Klev in i duschen när jag såg ett grått "spökstreck" när jag klev ut var där ett rosa andra streck det är tester längst till vänster.

    Kunde inte släppa det då jag vet det kan visa fel när dr inte torkar utan får ligga i fuktigt rum. Lyckades kissa lite utspätt urin och tog både ett från TL och RFSU! RFSU kom det en svagt svagt streck på en gång.

    Ich ja herregud. Jag kunde vist bli gravid denna gången utan äl-flytningar men med vita tjocka som borde vara stört omöjligt!

  • MissMf
    liteavvarje skrev 2014-12-15 07:53:11 följande:

    Ändrade ljuset lite, ser ni att teststrecket är mycket bredare? Hur tolkar man det? phpkPYCZT39648.jpg


    Ta ett nytt. Man kan inte lita på ett brett streck tyvärr.
  • Fia-Lia

    Gått över tiden med 3 dagar nu. Testat, men alla tester visar negativt.
    Inga som helst känningar på varken mens eller på att jag skulle vara gravid.

    Tror ni det fortfarande finns någon chans till att man är gravid trots allt?

  • louisep87

    Så.. Nu sitter jag och väntar på att få komma in till gyn för att kika om mina ägglossning är på ingående. Håll alla tummar för att det har lyckats nu.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester