• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mamma till 5 underbara barn
    elinarnared skrev 2014-12-21 19:23:06 följande:
    Varför citerade du mig har jag missat något ?
  • Mamma till 5 underbara barn
    Neiti75 skrev 2014-12-21 19:16:39 följande:

    Trodde aldrig jag skulle bli en "sån" som vänder och vrider på tester.. Men nåja, nu står jag här iaf med byxorna nere och kliar mig i huvudet. Har bim 23/12 och detta test är taget för max 10 minuter sedan.

    Det är ett och samma test, men istället för att redigera så flyttade jag runt den lite på tvättmaskinen för ljuset är lite dåligt i badrummet.

    Visst är det ett spökstreck???


    Ser sträcket ta en test om några dagar igen om du ät osäker men ser nog positiv ut
  • Mamma till 5 underbara barn
    burrabell skrev 2014-12-21 19:22:55 följande:

    Hej, är på bim-1 och tog på kvällsurin. Vad tror ni?


    Ser något väldigt väldigt svagt färgen kan jag inte se
  • frestelsen

    Jag ser ett svagt blått streck:)


    LillaBiten skrev 2014-12-21 18:56:48 följande:

    Hej! Är detta ett spökstreck? Det såg ut som något med en gång men nu syns det knappt.


  • elinarnared

    Förlåt, men det här hör inte hit, men hoppas på att ni kan hjälpa mig!

    jag tog ut min p-stav den 28/11 och jag tror att jag hade ÄL runt den 11/12, kan det vara möjligt? eller måste man ha haft mens först? Tyckte jag kände igen konsistensen på sekretet. tacksam för svar!

  • Neiti75
    VanillaCoke skrev 2014-12-21 19:25:11 följande:

    Du är utan tvekan gravid! :) grattis


    jaksu skrev 2014-12-21 19:25:40 följande:

    Tycker det ser rosa och fint ut!!


    solros68 skrev 2014-12-21 19:25:48 följande:

    Vad är det för färg på strecket? Jag har för mig att spökstreck är gråaktiga. Ser rosa ut.


    Mamma till 5 underbara barn skrev 2014-12-21 19:44:53 följande:

    Ser sträcket ta en test om några dagar igen om du ät osäker men ser nog positiv ut


    Tack för svaren, men jag är fortfarande osäker. Jag tycker att det är någon nyans av rosa/rött i strecket.

    Men då har jag dålig syn också.



    Någon som vet om man kan köpa digitala test på Statoil eller OKQ8?? Skulle behöva veta innan klockan 5 imorgon..
  • mikipiki
    Neiti75 skrev 2014-12-21 20:05:20 följande:
    jaksu skrev 2014-12-21 19:25:40 följande:

    Tycker det ser rosa och fint ut!!


    Mamma till 5 underbara barn skrev 2014-12-21 19:44:53 följande:

    Ser sträcket ta en test om några dagar igen om du ät osäker men ser nog positiv ut


    Tack för svaren, men jag är fortfarande osäker. Jag tycker att det är någon nyans av rosa/rött i strecket.

    Men då har jag dålig syn också.

    phpMEtyoM93483.jpgphp8cYfmO04750.jpgphpUdlatk60342.jpgphpUbu6Sk54100.jpg

    Någon som vet om man kan köpa digitala test på Statoil eller OKQ8?? Skulle behöva veta innan klockan 5 imorgon..
    Jag tycker utan tvekan det ser positivt ut :)
  • CrazyChristina
    elinarnared skrev 2014-12-21 19:57:44 följande:

    Förlåt, men det här hör inte hit, men hoppas på att ni kan hjälpa mig!

    jag tog ut min p-stav den 28/11 och jag tror att jag hade ÄL runt den 11/12, kan det vara möjligt? eller måste man ha haft mens först? Tyckte jag kände igen konsistensen på sekretet. tacksam för svar!


    Äl kommer alltid före mens. (Om inte äl och mens helt uteblir)
  • Blubb

    Är så himla glad! :) Men samtidigt så orolig, fick missfall i november och nu detta.. Men jag håller tummarna att det ska hålla i sig. Det översta la jag ut här igår och det understa blev resultatet nyss :) känner inga som helst antydningar på att vara gravid. Vilket jag gjorde i november, kanske är det en bra sak :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester