• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • louisep87

    Bim idag och ingen mens. Så jag antar att det inte har varit någon ägglossning den här månaden. Det är bara vänta en vecka sen ringa gyn igen för att få tabletter för att sätta igång mensen igen då. Blir så less.

  • Undska
    Hallonmaja skrev 2015-01-02 10:41:38 följande:
    Finns det ingen app för iPad?
    Inte en aning, de heter nog samma där.
  • Undska
    Winny87 skrev 2015-01-02 10:46:29 följande:

    Tack nu har jag laddat ner appen :)

    Nån som vill hjälpa mig tyda nu? :) phpzKVQSQ71472.jpg


    Gravid :) grattis!
  • Decibel84

    Nu har jag alltså blödigt i 9 dagar
    vad är det som händer?!!?
    blödningarna är SMÅ, kommer aldrig något under natten utan lite någon gång under dagen
    Testat negativt på nyårsafton
    BIM 1/1
    Ska jag ens testa att testa mig igen om några dagar?

    Läser om folk som blöder trots graviditet??
    Hur ska jag räkna ut ÄL om jag småblöder såhär länge??

  • mikipiki
    Decibel84 skrev 2015-01-02 11:01:22 följande:

    Nu har jag alltså blödigt i 9 dagar
    vad är det som händer?!!?
    blödningarna är SMÅ, kommer aldrig något under natten utan lite någon gång under dagen
    Testat negativt på nyårsafton
    BIM 1/1
    Ska jag ens testa att testa mig igen om några dagar?

    Läser om folk som blöder trots graviditet??
    Hur ska jag räkna ut ÄL om jag småblöder såhär länge??


    Jag hade små blödningar i början. Typ 1 och en halv vecka innan jag skulle ha mens. Blödde lite en kväll och pyttelite dagen efter och blodet var lite brunaktigt. Sen har det dock inte inträffat igen och jag testade positivt 3 dagar innan beräknad mens.
  • mikipiki
    Decibel84 skrev 2015-01-02 11:01:22 följande:

    Nu har jag alltså blödigt i 9 dagar
    vad är det som händer?!!?
    blödningarna är SMÅ, kommer aldrig något under natten utan lite någon gång under dagen
    Testat negativt på nyårsafton
    BIM 1/1
    Ska jag ens testa att testa mig igen om några dagar?

    Läser om folk som blöder trots graviditet??
    Hur ska jag räkna ut ÄL om jag småblöder såhär länge??


    Hann ju inte skriva klart.. Iallafall så tycker jag du ska fortsätta testa tills du ser att det kommit en ordentlig mens.
  • Mysmia79

    Har man ALLTID 14 dagar mellan äl och mens??

    Känns som jag har mycket längre. Denna gången körde jag med digitalt äl test (2 olika) så är rätt säker på vilken dag ägget släppte. Om 14 dagar stämmer ska min mens komma i dag (gör inget om den inte kommer på 9 mån, men har tagit g test som är helt kritvita så inväntar mens i stället). Men det är med 14 dagar, kan det ändras månad för månad om man har oregelbunden?

  • Decibel84
    mikipiki skrev 2015-01-02 11:30:33 följande:
    Hann ju inte skriva klart.. Iallafall så tycker jag du ska fortsätta testa tills du ser att det kommit en ordentlig mens.
    En fråga
    är mens alltid "klumpig" ursäkta detaljerna...men mens brukar väl vara mörkröd och iaf i början vara nån eller flera klumpar?
    idag kom mer blod, men fortfarande ljusrött:S
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester