• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mira14
    Sweetcontry skrev 2015-01-10 09:03:00 följande:

    Nytt test i morse. O visst är det starkare än igår? Kan man ta ett clearblue digital på bim -4?? Eller är det bortkastade pengar? php21X6hA49457.jpg


    Det där tror jag visar vecka 1-2 på digitala Tycker många fått gravid på de fast de haft svagare streck än vad du har. Grattis!
  • smultronen1111

    Hej tänkte lite fråga gjorde ett äl tyst den 21 visade positivt. Var starkare än kontrollstrecket. Den 22 fick jag super ont i magen som jag brukar vid äl. Sen hade jag mensvärk i 7 dagar. Ingen mens eller postivt test. Testade senast i torsdags. Vad kan det beror på ? Varför kommer inte mensen annars

  • Mysmia79
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-01-10 10:39:46 följande:
    Inte ökat alls ? Jag vet tyvärr inte hoppas någon vet. Brukar inte testa mig med stickor när jag fått gravid på CB digital utan testa med samma för att se att veckorna ökar på de.
    Nä jag tycker inte det ökat alls. Stickorna är slut men har kasett som jag ska testa med. Ska köpa ett digitalt slutet på nästa vecka med
  • angel-1990
    smultronen1111 skrev 2015-01-10 12:01:57 följande:

    Hej tänkte lite fråga gjorde ett äl tyst den 21 visade positivt. Var starkare än kontrollstrecket. Den 22 fick jag super ont i magen som jag brukar vid äl. Sen hade jag mensvärk i 7 dagar. Ingen mens eller postivt test. Testade senast i torsdags. Vad kan det beror på ? Varför kommer inte mensen annars


    Kan vara så att du är gravid men att hcg nivån är för låg... vet du när du ska ha din mens?

    Själv har jag bim imorgon och har endast haft supersvaga streck som jag inte vågar lita helt på. Har haft molvärl i flera dagar vilkey jag inte brukar ha och känner mig tröttare än vanligt. Har även förhöjd kroppstemperatur då och då. Igår kväll va det första gången jag kände att jag mådde riktigt illa så får väl se va det kan vara :)
  • smultronen1111
    angel-1990 skrev 2015-01-10 12:08:46 följande:

    Kan vara så att du är gravid men att hcg nivån är för låg... vet du när du ska ha din mens?

    Själv har jag bim imorgon och har endast haft supersvaga streck som jag inte vågar lita helt på. Har haft molvärl i flera dagar vilkey jag inte brukar ha och känner mig tröttare än vanligt. Har även förhöjd kroppstemperatur då och då. Igår kväll va det första gången jag kände att jag mådde riktigt illa så får väl se va det kan vara :)


    Ja nu vet jag inte exakt hur många dagar jag brukar ha men borde ha varit i onsdags iaf. Jobbigt att inte veta varför. Man vill ju ha postivt test eller mensen så man kan försöka igen :) håller tummarna för dig!
  • angel-1990
    smultronen1111 skrev 2015-01-10 12:16:04 följande:

    Ja nu vet jag inte exakt hur många dagar jag brukar ha men borde ha varit i onsdags iaf. Jobbigt att inte veta varför. Man vill ju ha postivt test eller mensen så man kan försöka igen :) håller tummarna för dig!


    Ja de enda sättet att veta är att vänta å sen testa :p å den där väntan har jag väldigt svårt med :p haha. Men vänta tills nästa vecka å testa igen :)
  • Mysmia79

    På billiga stickor är det så svagt så det knappt syns. På kasett SYNS det tydligt. Så nu ska jag försöka oroa mig och njuta i stället.

    Men det är märkligt vilken jätte stor skillnad det är på olika test

  • Lizza85
    Mysmia79 skrev 2015-01-10 12:59:13 följande:

    På billiga stickor är det så svagt så det knappt syns. På kasett SYNS det tydligt. Så nu ska jag försöka oroa mig och njuta i stället.

    Men det är märkligt vilken jätte stor skillnad det är på olika test phpMs6CCN11275.jpg


    Kan de vara att en del test är känsligare för hcg?

    Grattis!! Lycka till :)
  • vipa

    Hej!
    Jag ska försöka gör en en lång historia kort. För det första äter jag cerazette sedan 3 månader tillbaks, men för en månad sen (på måndag 12/1) så missade jag ett piller och har sedan dess tagit mina piller slarvigt under ledigheten. 
    Har jag börjat må illa väldigt ofta, vilket jag aldrig är i vanliga fall och har haft mensvärk varje dag i ländryggen och "tjejmagen". Så trodde att jag skulle få mens för första gången med dessa piller, men inte.

    Pga att jag missat ett piller hade jag bestämt mig för att göra ett gravtest bara för att. Jag gjorde testet i onsdags med morgonurin pga hur jag mådde och där kom ett super svagt streck efter ca 8 min (testlagrets gravtest). Det va så svagt att de går inte att fota men man kan se de i verkligheten (bild 1). Gjorde en negativ bild också där de syns lite svagt (bild 2).


    Dagen efter bestämde jag mig för att göra ett test till men det blev vid 12 tiden ist och det var 100% negativt.Gjorde även en negativ bild här och där syns ingenting alls. Är det någon som varit med om detta? Det måste vara ett så kallat "spök-streck" fast att färgen e svaaaaagt rosa? 


    Tacksam för svar då  jag känner mig hel knasig Rynkar på näsan

    Bild 1



    Bild 2

  • excalibur
    vipa skrev 2015-01-10 13:55:59 följande:

    Hej!

    Jag ska försöka gör en en lång historia kort. För det första äter jag cerazette sedan 3 månader tillbaks, men för en månad sen (på måndag 12/1) så missade jag ett piller och har sedan dess tagit mina piller slarvigt under ledigheten. 

    Har jag börjat må illa väldigt ofta, vilket jag aldrig är i vanliga fall och har haft mensvärk varje dag i ländryggen och "tjejmagen". Så trodde att jag skulle få mens för första gången med dessa piller, men inte.

    Pga att jag missat ett piller hade jag bestämt mig för att göra ett gravtest bara för att. Jag gjorde testet i onsdags med morgonurin pga hur jag mådde och där kom ett super svagt streck efter ca 8 min (testlagrets gravtest). Det va så svagt att de går inte att fota men man kan se de i verkligheten (bild 1). Gjorde en negativ bild också där de syns lite svagt (bild 2).

    Dagen efter bestämde jag mig för att göra ett test till men det blev vid 12 tiden ist och det var 100% negativt.Gjorde även en negativ bild här och där syns ingenting alls. Är det någon som varit med om detta? Det måste vara ett så kallat "spök-streck" fast att färgen e svaaaaagt rosa? 

    Tacksam för svar då  jag känner mig hel knasig 

    Bild 1

    Bild 2


    Tycker jag ser 3 sträck på bild 1, hade inte litat på det. Vänta ett par dagar och testa på nytt :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester