• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • SecretlyMe
    Iustitiae skrev 2015-04-07 14:50:35 följande:

    Mitt internet är för segt för att starta webbläsaren men det finns studier på bla. SBUs hemsida men den omfattar enbart det dagliga rekommenderade intaget där man funnit en liten ökad risk för tvillinggraviditet men även motsägelser, studien menar att man behöver inta mer än den dagliga rekommenderade dosen (föredragsvis då genom att folsyreberika mjölet i sverige som studien handlar om) för att marginellt öka risken för tvillinggraviditet. Dock så har det gjorts få svenska studier och de är inte särskilt omfattande, däremot i Storbritannien och Danmark (där maten är folsyreberikad och tvillinggraviditeterna är mycket högre än i tex. Svergie) har man gjort fler och mer omfattande studier. En studie finns publicerad på dailymail.co.uk så det är bara sätta dig och googla lite.


    Okej, intressant! Men orkar inte leta upp på Google för att få reda på om du har rätt, jag tar det för vad du säger. Men jag litar även på att folsyra i sig inte ökar några chanser, baserat på egen erfarenhet. Vi har prickat ägglossning i 1 år och haft oskyddat i 7 år så att tillsätta folsyra gjorde ingen skillnad för oss. Kosttillskott är ju A och O, grejen är ju den att så länge man är mån om kroppen och är frisk i övrigt bör man bli gravid på naturlig väg. Intressanta är dock att varför det tar flera år för vissa som är helt friska men bara ett försök för de som inte är det.
  • SecretlyMe

    "Folsyran hjälper till att minska riskerna för vissa typer av missbildningar (läs nedan) men Folsyra hjälper inte till för att göra kvinnan lättare gravid." och är precis det som jag nämnt om ovan :)


    Daisydelight skrev 2015-04-07 15:21:38 följande:

    www.niomanader.se/folsyra/

    Här finns en länk om folsyra.tror definitivt det hjälpte mig på traven att bli gravid.


  • SJLN
    frestelsen skrev 2015-04-07 16:19:19 följande:

    Svagt? ingen mens men mensvärk från helvetet :(


    Jag ser en skugga där sträcket ska vara, men vågar mig inte på något grattis. Jag håller tummarna i alla fall :)
  • ak15

    Hade bim i lördags och idag tog jag ett cb veckoindikator och fick bara 1-2 bröt upp tester borde de inte vara 2-3?

  • Skogisen
    ak15 skrev 2015-04-07 17:30:36 följande:

    Hade bim i lördags och idag tog jag ett cb veckoindikator och fick bara 1-2 bröt upp tester borde de inte vara 2-3? phpsrtkjE74405.jpg


    Litar inte riktigt på veckoindikatorer, fick 1-2 när jag va i V8 o bm sa att veckoindikatorn inte är pålitlig
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester