• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lilljenny
    skogstjejen19 skrev 2015-04-24 08:08:13 följande:
    Hoppas på gravid :)

    Jag har aldrig fått så förr och jag har nog använt 200 tester ;) haha
    håller tummarna att det är ett plus :)
  • Det vackraste
    Louise_88 skrev 2015-04-24 06:36:59 följande:
    Äntligen! Men när har jag ÄL? Stickan säger 24-48 h men vad säger monitorn? Idag?

    Få till det så snart som möjligt. :D
  • Det vackraste
    Iustitiae skrev 2015-04-23 23:45:14 följande:
    Är osäker... Tog inget igår så vet inte hur det var så. Ska testa igen med morgonkiss.

    Ser. Tror det från idag är pos ;)
  • Louise_88
    CrazyChristina skrev 2015-04-24 07:54:51 följande:
    Peak innebär att hormonerna är som högst så även med monitorn betyder det att du har äl inom 48h, men troligen mindre.
    Okej för de känns nästan som de är försent när man löser manualen. Blev deppad att vi inte sexade igår men då kör vi på ????
  • Mysmia79

    Vet att det är lite fel tråd men vet att många här har stor erfarenhet.

    Jag är gravid men är väldigt förvirrad över min äl.

    Jag hade äl 18-19 dec (pos på 1 sticka, cb digitalt och cb dubbel indekator. 3 olika testa) på kvällen 19:e va gubben borta igen

    MEN enligt ul så hade jag äl 29 dec alltså 10 dagar senare!!

    Jag plussade med cb digital (gravid 1-2) 6 jan i så fall äl+8

    Hur i hela friden kan 3 olika test visa att jag hade äl 10 hela dagar innan jag tydligen hade det???? Så himla förvirrad

  • Mysmia79
    Iustitiae skrev 2015-04-23 23:45:14 följande:

    Är osäker... Tog inget igår så vet inte hur det var så. Ska testa igen med morgonkiss. php4PNGdn58710.jpg


    Ser på båda :)
  • aomj

    SNÄLLA NI!
    Någon som vill hjälpa mig att tyda mitt test? Jag är på BIM-2, alltså ska jag ha mens på söndag. Jag har testat med Clearblue PLUS. Jag ser ett streck med tydliga kanter, det är lika tjockt som kontrollstrecket och det är blått. Men efter att ha läst denna tråden länge så vet jag att det finns risk för sk. spöksträck. Eller är det bara på stickor? 
    Någon som fått spökstreck på Clearblue PLUS?

    Där är utan tvekan något, och det syns något tydligare i verkligheten men vill inte hålla på och trixa med bilden. I verkligheten är kanterna starkare och strecket blått.

    Vad tror ni? Vill ha superärliga svar, så skriv inte bara det ni tror jag vill läsa ;)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester