• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • aomj
    rödlök skrev 2015-04-24 09:29:38 följande:
    Ser en svag skugga på detta men inte de andra. Håller tummarna att de ökar

    Okej, ja jag ska inte få upp förhoppningarna än! Får ha is i magen :)


    Hur menar du på det andra? Jag har bara lagt upp en bild på mitt, men du kanske menar någon annans test :)

  • HCS
    aomj skrev 2015-04-24 09:25:05 följande:

    Har googlat lite (det sämsta man kan göra, haha) och det verkar som att risken finns att få spöksträck på CB. Vågar ju inte ta ut någon glädje riktigt än, och det är ju så svagt att det kanske inte syns något på ett digitalt eftersom jag redan förbrukat mitt morgonkiss, haha. 
    Jag har nog aldrig använt mig av CB innan, men har testat flera olika märken och jag har aldrig fått ens en antydan till ett sträck. Alltid tokblankt.


    Gahh, man vet ju inte vad man ska tro!


    Det är ett av de säkraste testen och jag tror absolut att det är ett  svagt plus. Vänta med digitala för det visar inte på svaga plus, det är inte lika känsligt! Jag själv har fått svagare streck och varit gravid. 
  • Mysmia79

    Jag är mest orolig för jag måste göra planerat snitt (gjort 3 innan, hjärtformad livmoder så kan inte föda normalt) och då tar de ju 10 dagar före planerat bf men nu har de backat mig 9 dagar och jag börjar ju redan bli orolig att det ska sättas igång

  • me93

    Hej alla testexperter! Hur skulle ni tolka detta? Har ÄL redan varit i och med att

    testet är svagare idag? Eller tror ni att

    det kommer ytterligare en ökning imorgon/framöver? Riktiga ÄL-flytningar

    igår, men de kan väl dra igång några

    dagar innan?

  • rödlök
    aomj skrev 2015-04-24 09:32:18 följande:

    Okej, ja jag ska inte få upp förhoppningarna än! Får ha is i magen :)

    Hur menar du på det andra? Jag har bara lagt upp en bild på mitt, men du kanske menar någon annans test :)


    Jag hade citerat och svarat HCS i det där inlägget
  • MammasWilda
    aomj skrev 2015-04-24 09:25:05 följande:

    Har googlat lite (det sämsta man kan göra, haha) och det verkar som att risken finns att få spöksträck på CB. Vågar ju inte ta ut någon glädje riktigt än, och det är ju så svagt att det kanske inte syns något på ett digitalt eftersom jag redan förbrukat mitt morgonkiss, haha. 
    Jag har nog aldrig använt mig av CB innan, men har testat flera olika märken och jag har aldrig fått ens en antydan till ett sträck. Alltid tokblankt.


    Gahh, man vet ju inte vad man ska tro!


    Jag har starkare test på eftermiddagen o kvällen än på morgonurin.
  • MammasWilda
    aomj skrev 2015-04-24 09:28:13 följande:
    Tror du det? Det är nämligen något starkare och skarpare i verkligheten tillochmed. 
    Jag tror det
  • MammasWilda
    Mysmia79 skrev 2015-04-24 09:36:04 följande:

    Jag är mest orolig för jag måste göra planerat snitt (gjort 3 innan, hjärtformad livmoder så kan inte föda normalt) och då tar de ju 10 dagar före planerat bf men nu har de backat mig 9 dagar och jag börjar ju redan bli orolig att det ska sättas igång


    Hur långt gången är du? V 18?
  • skogstjejen19
    Mysmia79 skrev 2015-04-24 09:02:40 följande:

    Vet att det är lite fel tråd men vet att många här har stor erfarenhet.

    Jag är gravid men är väldigt förvirrad över min äl.

    Jag hade äl 18-19 dec (pos på 1 sticka, cb digitalt och cb dubbel indekator. 3 olika testa) på kvällen 19:e va gubben borta igen

    MEN enligt ul så hade jag äl 29 dec alltså 10 dagar senare!!

    Jag plussade med cb digital (gravid 1-2) 6 jan i så fall äl+8

    Hur i hela friden kan 3 olika test visa att jag hade äl 10 hela dagar innan jag tydligen hade det???? Så himla förvirrad


    När jag blev gravid med dottern så flyttades jag tillbaka massor på stora ul, enligt deras mätningar. Så när jag fick gravid 1-2 så var jag enligt deras mätning knappt gravid.

    När jag räknade så skulle jag ha datum 30 augusti men deras sa 12 e september.

    Hon kom 28 augusti.
  • aomj
    MammasWilda skrev 2015-04-24 10:09:25 följande:
    Jag tror det
    Testade nyss med en sticka från Graviditetskollen (inte lika känsliga som CB plus, och med 2 timmars urin) och jag tycker faktiskt att jag ser antydan till streck. Alla andra jag tagit därifrån har varit helt blanka. Tror jag ska storstäda hela lägenheten nu för att komma på andra tankar, haha! Man vill ju inte få upp förhoppningarna, man blir ju så besviken!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester