• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • louisep87


    Ökning fortsätter och jag fick minus på digitalt idag. Kan eventuellt vara för tidigt. Ringde gyn och har varit och tagit hcg i blodet idag och ska återkomma på söndag. Vill verkligen inte ha ett till missfall nu! Har nu avbrutit min primolut kur för eventuell graviditet. Någon mer som varit gravid trots negativt på digitalt?
  • eg90
    eg90 skrev 2015-08-20 23:38:41 följande:
    Är jag tokig eller finns det ett svagt rosa streck där? :O
    Testade med ett digitalt test nyss och där stod det ej gravid.
    Dock så var det inte morgonurinet.

    Men min mens är sen med 8 dagar nu och den är aldrig sen annars :S
  • Iustitiae

    Översta är gravtest från imorse och den till vänster samma test fast torkat, även ägglossningstest på samma kiss... Vad tror ni?

  • eg90
    Iustitiae skrev 2015-08-21 11:54:30 följande:

    Översta är gravtest från imorse och den till vänster samma test fast torkat, även ägglossningstest på samma kiss... Vad tror ni?


    Tycks se ett svagt streck på grav testet. När hade du BIM?
  • Hoppanloppan
    Iustitiae skrev 2015-08-21 11:54:30 följande:

    Översta är gravtest från imorse och den till vänster samma test fast torkat, även ägglossningstest på samma kiss... Vad tror ni? php8aSOwr77144.jpg


    Undre bilden på gravtestet ser det utsmetat ut? Hade gjort nytt test för att vara säker. Ägglossningstest kan visa pos när mens är på gång, vet av egen erfarenhet
  • Planritning

    Jag tycker det är jättesvårt att avgöra graviditets test :( ...


    Min tog jag imorse när jag vaknade. Jag hade ÄL för 11 dagar sedan (tar tempen så jag vet exakt). Tror jag råkade kissa lite ovanför strecket där man inte får... Vi har väntat på positivt sååå länge! Kan detta streck bero på något annat? Har aldrig någonsin i mitt liv fått två streck på ett graviditetstest förut. Kan det vara falskt positivt?

  • chbw

    Ger mig in här jag med =) Mest för o få bekräftat att det är negativt som jag tror. Dock är det första gången jag ser ett svagt svagt svagt streck (?) har alltid varit helt blankt annars.. Galet svårt o få på bild dock.. Kan inte avgöra om det är rosa el grått :/ Bara på äl+9 så tidigt än så länge.. Antagligen för tidigt för o avgöra.. 

  • chbw
    Planritning skrev 2015-08-21 13:27:03 följande:

    Jag tycker det är jättesvårt att avgöra graviditets test :( ...

    Min tog jag imorse när jag vaknade. Jag hade ÄL för 11 dagar sedan (tar tempen så jag vet exakt). Tror jag råkade kissa lite ovanför strecket där man inte får... Vi har väntat på positivt sååå länge! Kan detta streck bero på något annat? Har aldrig någonsin i mitt liv fått två streck på ett graviditetstest förut. Kan det vara falskt positivt?


    tycker det ser positivt ut =) är väl rosa också? =)
  • AngelinaAr
    Planritning skrev 2015-08-21 13:27:03 följande:

    Jag tycker det är jättesvårt att avgöra graviditets test :( ...

    Min tog jag imorse när jag vaknade. Jag hade ÄL för 11 dagar sedan (tar tempen så jag vet exakt). Tror jag råkade kissa lite ovanför strecket där man inte får... Vi har väntat på positivt sååå länge! Kan detta streck bero på något annat? Har aldrig någonsin i mitt liv fått två streck på ett graviditetstest förut. Kan det vara falskt positivt?


    Nej du är gravid grattis :))) njut nu bara :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester