• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Zarina
    ankan20 skrev 2015-08-26 22:42:45 följande:
    Hoppas.. Igår var det ljusrosa idag var det ljusare och hos bm var det inget hon sa att man ska ju ta med morgon urin inte 1tim efter man har redan har kissat. Har jag nu snart gått in i vecka 5 så borde det vara starkt plus nu. Börjar tro att allt bara är ett fiasko nu
    Kan ju hända att din cykel är längre denna månad, och då är du inte i vecka fem ännu. Svårt att veta om man inte äl testar. Har ni försökt länge?
  • ankan20
    Zarina skrev 2015-08-26 21:59:33 följande:
    Kan ju hända att din cykel är längre denna månad, och då är du inte i vecka fem ännu. Svårt att veta om man inte äl testar. Har ni försökt länge?
    Vi har haft oskyddat i 1,5 år. Har varit hos gyn och jag har inte lika många ägg som ni andra så har svårt att bli med barn
  • Solstrålen1988
    ankan20 skrev 2015-08-26 22:00:38 följande:

    Vi har haft oskyddat i 1,5 år. Har varit hos gyn och jag har inte lika många ägg som ni andra så har svårt att bli med barn


    Om du nu inte har lika många ägg bör du ju verkligen äl testa så du vet att du har äl var månad och inte bara chansa på det
  • Zarina
    ankan20 skrev 2015-08-26 23:00:38 följande:
    Vi har haft oskyddat i 1,5 år. Har varit hos gyn och jag har inte lika många ägg som ni andra så har svårt att bli med barn
    Äsch då :( Vad beror det på? Ålder? Sjukdom? Okänd orsak?
  • Zarina
    ankan20 skrev 2015-08-26 23:00:38 följande:
    Vi har haft oskyddat i 1,5 år. Har varit hos gyn och jag har inte lika många ägg som ni andra så har svårt att bli med barn
    Varför får ni inte hjälp förresten? Ni har ju försökt över ett år....
  • ankan20
    Zarina skrev 2015-08-26 22:06:54 följande:
    Äsch då :( Vad beror det på? Ålder? Sjukdom? Okänd orsak?
    Jag är 22år bara. Har haft många cystor hamnat på akuten många gånger har haft mycket problem. Har dom gånger jag varit inne pga cystor fått höra att jag har få ägg
  • frestelsen
    skogstjejen19 skrev 2015-08-26 21:11:53 följande:

    Fattar inte!

    Fick nya tester från testlagret eftersom dom har visat svaga svaga streck.

    Har inte testat på ett tag nu men när dom testerna ramlade ner i lådan så tänkte jag jaja jag tar väl 1...

    Och vad händer jo det visar också svagt :|


    De gör typ alltid så. Blir som en rosa/grå suddig linje. Ett positivt har mer markanta kanter på sitt streck. Sen är det ju så att vi har liiiite hcg i kroppen som kanske kan visa de svaga på känsligt test.

    Strecket kommer av att det blir en kemisk reaktion som bildas då det finns hcg i urinen. Beroende på hur koncentrerat urinen är kanske visar lite av det vi kallar spök..

    Bara en teori från mig
  • skogstjejen19
    frestelsen skrev 2015-08-26 22:49:08 följande:
    De gör typ alltid så. Blir som en rosa/grå suddig linje. Ett positivt har mer markanta kanter på sitt streck. Sen är det ju så att vi har liiiite hcg i kroppen som kanske kan visa de svaga på känsligt test.

    Strecket kommer av att det blir en kemisk reaktion som bildas då det finns hcg i urinen. Beroende på hur koncentrerat urinen är kanske visar lite av det vi kallar spök..

    Bara en teori från mig
    Fast att man har låga halter av hcg i kroppen utan graviditet tvivlar jag starkt på, det är ju det befruktade ägget/cellen som skickar ut det hormonet och vid vissa cancertyper tillverkas hcg.

    Tog ett test från billigatester och det visar också ett svagt streck.
    När det torkat har det skarpare kanter men ett torkat test är ej giltigt...

    Såhär var det inte förr dvs för 12 år sedan och fram till i år.

    Jag har en lång resa med graviditettester...

    Men tack för svar :)
  • Test14


    Hej. Ska skrapas pga rester från abort(våldtagen) igår var mitt hcg nere på 25. Alla gravtest har visst neg 1 vecka men börjar känna mig gravid...oxå detta svaga plus nu andra gången jag kissade i morse .. Läkaren sa att man kunde bli gravid trots hcg och att det tagit så lång tid sen aborten,
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester