• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • rallymorsann

    Och där kom ett positivt igen har nig antagligen varit tidigt förut eftersom 3 digitala visat inte och däremellan fått några gravid 1-2 så nu kan jag nog lita på det

  • chbw
    emelieB skrev 2015-09-07 13:00:47 följande:

    Ok tack! Misstänkte väl det men är osäker på om det var nog starkt.

    Dum fråga;

    Finns väl ingen garanti att ägg släpper trots pos test? Har troligen pco om det gör någon skillnad.


    Finns inga dumma frågor :)

    Pcos kan ge falskt positivt på äl-tester.. Har också pcos o litar inte 100% på testerna. O de kan va positiva utan att ett ägg släpper.. En del med pcos får positivt äl-test oavsett var i cykeln man är.. Bra att ha i bakhuvet..
  • Mosan92

    Hej tjejer!! Jag behöver verkligen er hjälp och råd här! Sedan ca 7 månader har jag hormonspiral (jaydess), men har haft lite problem med värk i magen och på senaste tiden har den känts av vid sex inbillar jag mig. Ska kolla upp detta hos gynekolog givetvis, men har skjutit lite på det. I helgen fick jag extremt ont i mina bröstvårtor, en symptom som jag kände igen från en gång tidigare då det visade sig att jag var gravid trots att jag trodde jag var skyddad.

    Idag tog jag i alla fall ett graviditetstest som ser ut så här. Visst ser det negativt ut i första anblick, men anar man inte en tunn rosa linje? Kan det bara vara falskt alarm? Kan det vara så att spiralen inte ligger på plats och inte ger fullt skydd? Sist jag var gravid har jag för mig att det först var ett extremt svagt streck som inte blev starkt för än jag gjorde det ytterligare någon vecka in. Vad ser ni??

  • Mosan92

    Okej jag såg att jag inte fick upp någon bild nu.. Men är det så att testet kan visa ett extremt svagt plusstreck, även om man inte är gravid? 

  • Mosan92


    Här är bilden till texten jag skrev ovan.. tog på eftermiddagen. Tycker det syns lite tydligare i verkligheten än på bilden. Kan ett sådant här svagt streck vara ett så kallat "spökstreck"?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester