• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • skogstjejen19

    Jag testade idag men ser inget tydligt.

    Googlade runt på engelska sidor igår kväll å dom bekräftar de som du säger, man måste vara super gravid för att dom ska ge utslag :/ många hade testat med cb och dessa när cb var super duper starkt visade dessa jätte jätte svagt.

    Fast det står att dom läser av från 10 fast dom kanske missade 1 nolla ;)

    Så dom läser av från 100


    mkess skrev 2015-11-08 07:14:53 följande:

    Ja, de är nog tydliga när man antingen inte är gravid eller jättegravid men inte såhär mittimellan. När testar du igen??


  • MammaHilma

    Mensen skulle ha kommit i fredags, inte ett spår än så länge , men billiga stickorna från graviditetskollen ger bara knappt synbara streck så även imorse tydligare på kvällen konstigt nog . Morgonens sticka, redigerad....Apoteket stängt idag & vill inte köpa test i matbutiken så jag får vänta till imorgon.

  • MSomIMia


    Första inlägget här hoppas bilden kommer med. Är lite dålig på förkortningar, skulle iaf ha fått mens för 3-4 dagar sedan.. (Hoppas bilden funkar)
  • Villhabarn29
    MSomIMia skrev 2015-11-08 11:08:46 följande:

    Första inlägget här hoppas bilden kommer med. Är lite dålig på förkortningar, skulle iaf ha fått mens för 3-4 dagar sedan.. (Hoppas bilden funkar)


    Det där bådar ju väldigt gott! :)
  • mkess
    skogstjejen19 skrev 2015-11-08 10:50:08 följande:

    Jag testade idag men ser inget tydligt.

    Googlade runt på engelska sidor igår kväll å dom bekräftar de som du säger, man måste vara super gravid för att dom ska ge utslag :/ många hade testat med cb och dessa när cb var super duper starkt visade dessa jätte jätte svagt.

    Fast det står att dom läser av från 10 fast dom kanske missade 1 nolla ;)

    Så dom läser av från 100


    Haha, förmodligen!
    Är ältestet fortfarande positivt? Är det hcg som testet reagerar på så lär det absolut synas på ett CB eller Lloyds-test nu.
  • MSomIMia

    [quote=75975104][quote-nick]Villhabarn29 skrev 2015-11-08 11:12:45 följande:[/quote-nick]Det där bådar ju väldigt gott! :)[/

    Jag hoppas verkligen!! ????

  • skogstjejen19

    Ja äl testet är fortfarande positivt :|


    mkess skrev 2015-11-08 12:23:44 följande:

    Haha, förmodligen!

    Är ältestet fortfarande positivt? Är det hcg som testet reagerar på så lär det absolut synas på ett CB eller Lloyds-test nu.


  • En del av oss

    Mamma Hilma du kanske hade senare ÄL än vad du tror. Vilken dag är du på idag? Räknar du på en 28 dagars cykel med ÄL på dag 14? Det är ju många som inte har just ÄL på just dag 14.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester