• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Nonym
    frestelsen skrev 2015-11-14 11:14:24 följande:

    Ja, det har blivit svagare på rfsu som visar 25 hcg och lika starkt på ett som visar från 10hcg. Men vet inte hur pass bra de stämmer att göra så. Har ju starka gravtest.


    frestelsen skrev 2015-11-14 11:19:59 följande:

    Vet inte om det stämmer men hört att äl kan ske om hcg är under 50


    Till mig sa de att jag "inte skulle räkna med att min cykel kommer igång igen innan ett vanligt gravtest är blankt" och det kan nog stämma ganska bra, 7 juli hade jag fortfarande svagt positivt men helt blankt den 14, 19 och 26 men sen plussade jag den 2 augusti.
  • HCS

    Tack för att ni tittar!! :)


    SecretlyMe skrev 2015-11-14 13:49:39 följande:

    Förlåt för att jag är så negativ, men ser ut som färgrester, som om det flutit ut över testet.. Men fortsätter hålla tummarna för dig!


    Enlitentill skrev 2015-11-14 14:36:38 följande:

    Syns inte via mobilen men jag vet att det är svårt att fånga svaga plus på bild. Håller tummarna för dig. Hur många dagar efter ÄL?


    Äl+7 el 8 är lite osäker hur jag ska räkna denna månad! Så det är lite tidigt än..
    Moneal skrev 2015-11-14 15:06:55 följande:

    Ser svagt på detta oxå.

    Nästa gång om plasten är ivägen så försök pilla bort plast luckan i stället för att öppna hela testet :)


    Tack för tipset ska testa det!
  • Villhabarn29

    Har någon fått spökstreck på clearblue graviditetstest? Dvs streck som ej ens syns på foto.

  • Enlitentill
    Villhabarn29 skrev 2015-11-14 16:34:30 följande:

    Har någon fått spökstreck på clearblue graviditetstest? Dvs streck som ej ens syns på foto.


    Jag har det. Eller så fick jag helt enkelt missfall den månaden för någon bebis blev det inte. Testade väldigt tidigt så det kanske inte gick vägen och det skulle jag inte märkt om jag inte testat( på äl +8 tror jag)
  • SSK13
    HannaJP skrev 2015-11-14 16:38:44 följande:

    Någon annan som varit med om detta?

    Negativt på teatlagrets sticka, men positivt på CB.

    ??!


    Jag hade litat på CB alla dagar i veckan! Grattis!
  • 2013januari
    HannaJP skrev 2015-11-14 16:38:44 följande:

    Någon annan som varit med om detta?

    Negativt på teatlagrets sticka, men positivt på CB.

    ??!


    Jag ser på testlagrets där i bakgrunden med men cb är ju solklart. Grattis!
  • Enlitentill
    HannaJP skrev 2015-11-14 16:38:44 följande:

    Någon annan som varit med om detta?

    Negativt på teatlagrets sticka, men positivt på CB.

    ??!


    Är det inte ett svagt streck på testlagrets också? På cb klart plus. Grattis
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester