• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • frestelsen
    Nonym skrev 2015-11-14 16:21:23 följande:

    Till mig sa de att jag "inte skulle räkna med att min cykel kommer igång igen innan ett vanligt gravtest är blankt" och det kan nog stämma ganska bra, 7 juli hade jag fortfarande svagt positivt men helt blankt den 14, 19 och 26 men sen plussade jag den 2 augusti.


    Okej, låter ju rimligt att det ska bli negativt. Jag får hoppas det blir det snart. Men förstår att cykeln kan bli rubbad med. Tack för svar:)
  • SJLN
    frestelsen skrev 2015-11-14 11:19:59 följande:

    Vet inte om det stämmer men hört att äl kan ske om hcg är under 50


    Mina gravtest var helt negativa redan två-tre dagar efter skrapning vid båda mina missfall (ma) men jag fick ändå mens först efter ca 60 dagar första gången och 77 dagar andra gången. Nu behöver det absolut inte ta så lång tid men tänkte bara förvarna om att det kan ta lång tid också
  • SecretlyMe
    Matilda 670 skrev 2015-11-14 18:54:44 följande:

    Någon som ser något?


    De är gamla va? Alltså gått lång tid sedan de togs? Jag har fått liknande på rfsu och test kan tyvärr visa grått efter utgången tid
  • SecretlyMe
    Matilda 670 skrev 2015-11-14 18:54:44 följande:

    Någon som ser något?


    För övrigt sitter ju strecken jag ser till höger om kontrollstrecket, och det ska de ju inte göra
  • lilaemma
    Villhabarn29 skrev 2015-11-14 16:34:30 följande:

    Har någon fått spökstreck på clearblue graviditetstest? Dvs streck som ej ens syns på foto.


    Vet många som fått tunna streck på cb..
  • frestelsen
    SJLN skrev 2015-11-14 18:43:23 följande:

    Mina gravtest var helt negativa redan två-tre dagar efter skrapning vid båda mina missfall (ma) men jag fick ändå mens först efter ca 60 dagar första gången och 77 dagar andra gången. Nu behöver det absolut inte ta så lång tid men tänkte bara förvarna om att det kan ta lång tid också


    Okej, hua vad länge. Har ju inte skrapat nåt. Tänk om det finns kvar därför så starka test? Hos sa på gyn att det såg ut o va borta... tror inte jag är den enda som tänker på hur slitsamt det är att skaffa barn. Just nu är jag så otroligt trött på mf, gravtest, o ägglossning o allt.. tur att vi fick tid snabbt för utredningen iaf. 8 december. O bara för att.. är alla gravida nu på min fb.. känns det som.. blää
  • Villhabarn29
    lilaemma skrev 2015-11-14 19:33:58 följande:

    Vet många som fått tunna streck på cb..


    Okej. Det är helt men typ obefintligt.
  • Cyanea
    Villhabarn29 skrev 2015-11-14 16:34:30 följande:

    Har någon fått spökstreck på clearblue graviditetstest? Dvs streck som ej ens syns på foto.


    Jag fick ett som var ett super-tunt streck på CB. Det fyllde liksom inte upp hela teststrecket utan bara konturen nertill. Det var tyvärr så negativt det kunde bli då jag och maken senare fick reda på att vi i princip inte kan få barn på egen hand. Hoppas att det betyder något annat för dig :)
  • Villhabarn29
    Cyanea skrev 2015-11-14 19:47:40 följande:

    Jag fick ett som var ett super-tunt streck på CB. Det fyllde liksom inte upp hela teststrecket utan bara konturen nertill. Det var tyvärr så negativt det kunde bli då jag och maken senare fick reda på att vi i princip inte kan få barn på egen hand. Hoppas att det betyder något annat för dig :)


    Åh det var väldigt tråkigt att höra att ni inte kan få ????

    Ja, bevis kommer nästa vecka när det är mer säkert att testa. Ska bli spännande att se om man kan få spök på cb som är helt.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester