• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • idaaa93
    Symetrical skrev 2015-11-16 12:17:39 följande:

    Låter onekligen lovande! Köp cb plus och testa med imorgon.


    Ja! I verkligheten så ser man verkligen strecket. O tittar man mot lampa så ser man att de är svagt rosa..
  • SecretlyMe
    Esirnus skrev 2015-11-16 12:13:35 följande:

    Såhär tydligt syns mitt "pluss" irl, har beställt hem nya tester som kommer imorgon så får testa på onsdag och se.. Har alltid bara haft blanka cb som det inte gått att ana något på när det varit negativt så man får ju upp hoppet :/


    Jag lyckas alltid redigera fram streck på cb, då den lodrätta linjen blir gråaktig när det är fuktigt, och ibland även när det torkat. Synd att jag inte har bilder kvar, men jag lyckades alltid redigera fram streck så att andra såg, men det var aldrig något då andra test visade negativt och mensen kom när den skulle :/

    Men jag hoppas givetvis att ditt är äkta, ett svagt blått plus :)
  • Esirnus
    SecretlyMe skrev 2015-11-16 12:24:15 följande:
    Jag lyckas alltid redigera fram streck på cb, då den lodrätta linjen blir gråaktig när det är fuktigt, och ibland även när det torkat. Synd att jag inte har bilder kvar, men jag lyckades alltid redigera fram streck så att andra såg, men det var aldrig något då andra test visade negativt och mensen kom när den skulle :/

    Men jag hoppas givetvis att ditt är äkta, ett svagt blått plus :)
    Jaha oj, jag har aldrig sett det innan utan testerna har varit heelt blanka hur mycket jag än vridit och vänt.. Men har su även sett streck i verkligheten då eller bara på bild när du trixat? För mitt streck syns utan att jag anstränger mig så då tycker man ju att det borde va äkta :O vi får se ;) men jag hoppas!!
  • Espresso
    HCS skrev 2015-11-16 12:05:09 följande:

    Alla fungerar nog ungefär lika bra om man väntar med att testa till bim. Dock brukar gravidkollens visa senare än te x billiga tester. ALLA ger svaga skuggor där strecket ska komma fram. Dvs man kan inte lita på dom om man trixar. Däremot har testlagrets gamla gett tydliga rosa streck utan att det varit nåt. Men dom har ändrat sina tester och jag har inte provat dom nu.

    Utifrån min erfarenhet skulle jag säga att cb är klart mest pålitligt trots allt, men jag skulle välja billiga tester stickor. Dom visar relativt tidigt. Lycka till!


    Tack för era svar!

    Min cykel varierar mellan 28-35 dagar och jag har använt äl-test för att veta när vi ska mysa lite extra. Det är också skönt att veta när Bim är. Men nu orkar jag inte hålla på och fippla med de testen längre utan tänkte köra med billiga gravtest från dag 28 i cykeln istället. Om de skulle visa på något tar jag ett dyrare test, typ cb.
  • SecretlyMe
    Esirnus skrev 2015-11-16 12:27:54 följande:

    Jaha oj, jag har aldrig sett det innan utan testerna har varit heelt blanka hur mycket jag än vridit och vänt.. Men har su även sett streck i verkligheten då eller bara på bild när du trixat? För mitt streck syns utan att jag anstränger mig så då tycker man ju att det borde va äkta :O vi får se ;) men jag hoppas!!


    Ja, jag såg det tydligt, knappt någon redigering behövdes, men det var grått oxå..
  • En del av oss

    Jag har tom fått ett smalt blått plus på CB som inte var nåt det ska vara tydligt och båda strecken i plusset lika tjocka. Skuggor likt ditt Erismus har jag med fått men det var inget annat än det och jag kunde också se plus men mensen kom på beräknad dag och allt. När det väl var positivt så var det tydligt och ljusblått inget man behövde trixa och redigera med utan det syntes lång väg. Synd att jag inte kan lägga upp bild och visa.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Esirnus
    En del av oss skrev 2015-11-16 13:00:42 följande:

    Jag har tom fått ett smalt blått plus på CB som inte var nåt det ska vara tydligt och båda strecken i plusset lika tjocka. Skuggor likt ditt Erismus har jag med fått men det var inget annat än det och jag kunde också se plus men mensen kom på beräknad dag och allt. När det väl var positivt så var det tydligt och ljusblått inget man behövde trixa och redigera med utan det syntes lång väg. Synd att jag inte kan lägga upp bild och visa.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Som sagt syns det bra i verkligheten och det är blått och brett - dock gör inte fotona det rättvisa så därför drog jag ner ljusstyrkan något för att visa hur det ser ut i verkligheten. Det var alltså inte för att "trixa fram" något som inte finns ;) Bröt även upp testet innan jag slängde det och strecket är brett och blått.

    Tråkigt att det uppenbarligen tycks vara en del spök på cb, som sagt har jag beställt tester av annat märke så vi får se på onsdag!

    Tack ni som tar er tid o svarar samt delar med er av erfarenheter! :)
  • SecretlyMe

    Esirnus - Dock ska man inte bryta upp test, urin och färg som sitter kvar i "svampen" nertill kan börja vandra och sätta sig där plusset ska vara. Hänt flera!

    Men hoppas ditt är äkta :)

  • Esirnus
    SecretlyMe skrev 2015-11-16 14:04:44 följande:

    Esirnus - Dock ska man inte bryta upp test, urin och färg som sitter kvar i "svampen" nertill kan börja vandra och sätta sig där plusset ska vara. Hänt flera!

    Men hoppas ditt är äkta :)


    Kanske det, men det syndes lika tydligt innan jag bröt upp så ;) aja vi får se som sagt!
  • Villhabarn29

    Hej! Idag var jag på VUL pga jag har haft ont. Men som tur var så var det inget. Allt såg bra ut.

    Dock såg vi min slemsäck, den man stöter ut vid mens. Mens beräknad till söndag. Visst är en graviditet helt uteslutet denna månad?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester