• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • SecretlyMe

    Esirnus - ja, jag brukade oxå starkt försvara mina svaga plus, ibland har man svårt att ta till sig vad andra säger när man hoppas så mycket. Jag tror inte det där är ett plus men jag HOPPAS det är det och att jag har fel! Jag hoppas alltid att jag har fel vad gäller negativa test/svaga plus ;) Håller tummarna för dig och att ett äkta plus dyker upp om någon dag :) Kram!

  • skogstjejen19

    Fyller också snart :)

    Å önskar mig också ett positivt test

    Pratade nyss med min syster och hon fick positivt Gravtest igår.

    Skulle vara så roligt om vi får vara gravida samtidigt.


    Symetrical skrev 2015-11-16 11:28:07 följande:

    Fyller år snart, så vore minst sagt en trevlig förtidig födelsedagspresent. Återstår att se hur detta utvecklar sig!


  • SecretlyMe

    Villhabarn- Nä, det är det inte. Men man ser slemhinnan både vid mens och graviditet så tidigt. :) Så det kan vara antingen eller!

  • skogstjejen19

    Slemhinna menar du?

    Hinnsäck så är det en graviditet.

    Det är absolut inte kört för om du ska ha mens på söndag så skulle inget synas nu iallafall.


    Villhabarn29 skrev 2015-11-16 14:26:08 följande:

    Hej! Idag var jag på VUL pga jag har haft ont. Men som tur var så var det inget. Allt såg bra ut.

    Dock såg vi min slemsäck, den man stöter ut vid mens. Mens beräknad till söndag. Visst är en graviditet helt uteslutet denna månad?


  • Villhabarn29
    skogstjejen19 skrev 2015-11-16 14:47:10 följande:

    Slemhinna menar du?

    Hinnsäck så är det en graviditet.

    Det är absolut inte kört för om du ska ha mens på söndag så skulle inget synas nu iallafall.


    Okej, spännande :) Hon sa slemsäck men hon kanske uttryckte sig fel. Den var formad som en liten boll i varje fall :) Känner dock absolut inga tecken än och har en känsla om att jag inte är gravid, men man kan ju alltid hoppas på en surprise:)
  • skogstjejen19

    Ja men då menar hon ju hinnsäck.

    Den är som en liten boll och det är det enda man kan se tidigt i en graviditet!


    Villhabarn29 skrev 2015-11-16 15:00:38 följande:

    Okej, spännande :) Hon sa slemsäck men hon kanske uttryckte sig fel. Den var formad som en liten boll i varje fall :) Känner dock absolut inga tecken än och har en känsla om att jag inte är gravid, men man kan ju alltid hoppas på en surprise:)


  • Esirnus
    SecretlyMe skrev 2015-11-16 14:41:33 följande:

    Esirnus - ja, jag brukade oxå starkt försvara mina svaga plus, ibland har man svårt att ta till sig vad andra säger när man hoppas så mycket. Jag tror inte det där är ett plus men jag HOPPAS det är det och att jag har fel! Jag hoppas alltid att jag har fel vad gäller negativa test/svaga plus ;) Håller tummarna för dig och att ett äkta plus dyker upp om någon dag :) Kram!


    Japp, jag tänker gå runt med det där förväntansfulla pirret i magen och hoppas att det kaaanske är något - är det inte det så är ju det enda som händer att jag varit glad i onödan ;) Kram!
  • skogstjejen19

    Såg det ut typ såhär?


    skogstjejen19 skrev 2015-11-16 15:11:55 följande:

    Ja men då menar hon ju hinnsäck.

    Den är som en liten boll och det är det enda man kan se tidigt i en graviditet!


    Villhabarn29 skrev 2015-11-16 15:00:38 följande:

    Okej, spännande :) Hon sa slemsäck men hon kanske uttryckte sig fel. Den var formad som en liten boll i varje fall :) Känner dock absolut inga tecken än och har en känsla om att jag inte är gravid, men man kan ju alltid hoppas på en surprise:)


  • Symetrical
    skogstjejen19 skrev 2015-11-16 14:44:08 följande:

    Fyller också snart :)

    Å önskar mig också ett positivt test

    Pratade nyss med min syster och hon fick positivt Gravtest igår.

    Skulle vara så roligt om vi får vara gravida samtidigt.


    Det förstår jag verkligen!

    Jag har en kusin som är som en syster till mig och hon är i v 10 nu. Vore sååå kul att bara vara ett par månader efter.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester