• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Kolasnöre
    Milia02 skrev 2015-12-19 14:00:25 följande:

    Se till att gå in på mobilversionen... För mig funkade det


    Jag har provat i båda versionerna nu. Snork!

  • ahland
    Agge83 skrev 2015-12-19 10:44:56 följande:

    Va härligt! Skall hålla mig idag, och våga ta ett nytt imorn bitti :) är ju BIM imorn eller på måndag! Är det så att det digitala är svårare??


    För mig var inte digitala svårt, fick "gravid 1-2" på BIM-4/5 med det, testade svagt på stickor efteråt (både RFSU och TL för att kolla stegringen) fram till BIM förra helgen och igår gjorde jag ett digitalt till bara för jag hade ett hemma och för att se att allt går i rätt riktning och fick "3+", så det är nog vääääldigt individuellt beroende på hur segstartad man själv är :) Enligt senaste mens och app gick jag in i v 6 igår så för mig stämmer allt iaf :)

    Lycka till alla, håller tummarna för er som kämpar!
  • Crazy catlady
    Kolasnöre skrev 2015-12-19 14:39:08 följande:

    Jag har provat i båda versionerna nu. Snork!


    Det är negativt.. det ljusare strecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket om det ska vara positivt. . :)
  • Kolasnöre
    Crazy catlady skrev 2015-12-19 14:53:31 följande:

    Det är negativt.. det ljusare strecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket om det ska vara positivt. . :)


    Tack för ditt svar!

    Ska jag fortsätta framöver och ta tester och vänta mig en stegring/skarpare streck?
  • Crazy catlady
    Kolasnöre skrev 2015-12-19 15:02:45 följande:
    Tack för ditt svar!

    Ska jag fortsätta framöver och ta tester och vänta mig en stegring/skarpare streck?
    Ja, ta ett varje dag ungefär vid samma tillfälle.. Har hört olika tips om vissa tider på dygnet, men mellan kl 10-20 verkar vara bäst.. o blir det positivt så sker ägglossning inom 24-48 tim.. kanske även 12 tim efter... lycka till =) 
  • ensamärstark
    ankan20 skrev 2015-12-19 15:31:12 följande:

    Bara hållt mig i 1tim innan jag tog testet.. Ser ni?


    Ser negativt ut
  • frestelsen
    ankan20 skrev 2015-12-19 15:31:12 följande:

    Bara hållt mig i 1tim innan jag tog testet.. Ser ni?


    Ser tyvärr inget
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester