• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • frestelsen
    Kolasnöre skrev 2015-12-21 19:14:14 följande:

    Hej och tack för svar ang äl-test

    Nu har jag en fråga ang mens (varnar känsliga tittare för det som följer nu). När räknar ni med att er mens börjar? För mig kan det börja med mens endast på pappret vid toabesök första dagen, sedan mörk flytning i trosorna nästa dag, nästa dag en liten blödning som kräver endast trosskydd. Dagen därpå kommer blödning som kräver tamponger.

    Vilken av dessa dagar, anser ni, att mensen startat?


    Hört att spotings räknas inte utan den dag du måste ha skydd, som binda, trosskydd eller tampong:) min mens brukar braka loss på natten och på morgonen har jag så de droppar lixom
  • Villhabarn29

    Nu fick jag "Gravid 1-2" på cb med veckoindikator. Först nu kan jag tro på detta! ;) Håller tummarna för er andra!

  • glittersol
    Villhabarn29 skrev 2015-12-21 20:26:12 följande:

    Nu fick jag "Gravid 1-2" på cb med veckoindikator. Först nu kan jag tro på detta! ;) Håller tummarna för er andra!


    Åh grattis grattis!!!!
  • Pipam
    Villhabarn29 skrev 2015-12-21 20:26:12 följande:

    Nu fick jag "Gravid 1-2" på cb med veckoindikator. Först nu kan jag tro på detta! ;) Håller tummarna för er andra!


    GRATTIS!!

    Jag fortsätter få svaga streck på billiga-testers stickor. Fullt synbara dock. CB plus visade en skugga inom testtiden men efter 30 min tydligt... Nu efter ett par timmar fortsatt tydligt. Tog ett Apoteket och tycker mig kunna se svagt på det också...

    Fortsätta imorgon med test och ta ett digitalt igen på onsdag eller torsdag.
  • Pipam
    Tjjjjolahopp skrev 2015-12-21 20:51:53 följande:

    Vad säger ni om det här testet?


    Positivt! Solklart! Grattis!!
  • Tjjjjolahopp

    Tror du!? Jag tycker det ser svagt ut om man jämför med bilderna på förpackningen (RFSU) hur det ska se ut om det är positivt, fast å andra sidan borde det väl inte ens bli ett streck överhuvudtaget annars.. Har även läst på andra forum att RFSU:s tester har visat falskt positivt, nån som har erfarenhet av det?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester