• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Tingeliiiing
    Jennie83 skrev 2016-01-23 10:12:41 följande:

    Grattis [quote=76259332][quote-nick]Tingeliiiing skrev 2016-01-23 08:46:02 följande:[/quote-nick]


    [/quote]Tack desamma Jennie! Såg att du har 3 prinsar :) det har jag me! Men hoppas lite på en prinsessa denna gång
  • SJLN
    ensamärstark skrev 2016-01-23 09:38:47 följande:

    Jag blir så osäker.. Får jag låna era ögon? Tog detta nyss. Bilden tagen efter ca 3 minuter. Jag ser verkligen något i verkligheten men ja jag vet ändå inte, vad tror ni? Är det spök ?


    Jag anar något där men vågar inte säga om det är spök eller äkta, ser inte några tydliga kanter på strecket..
  • strongisthenewme
    Caliz skrev 2016-01-23 10:02:31 följande:
    Tycker det här med spökpluss e förjävligt :(
    Jag fick pluss på CB men köpte hem andra som var negativt.
    Man blir så otroligt besviken..,
    Helt sjukt att du fått plus 3 dagar i rad....
    Jag önskar dig all lycka
    Det tar verkligen hårt på en, man bygger ju upp ett hopp när man får svagt positivt, sen är det som ett slag i ansiktet när det blir tvärt negativt.
    Vet snart inte vilka test man kan våga lita på? :(
    Tycker det också, men jag fick väl en lunta av några dåliga måndagsexemplar till test denna gången.. :/

    Tack så mycket! Hoppas februari blir en bättre månad.
  • ensamärstark
    SJLN skrev 2016-01-23 10:35:18 följande:
    Jag anar något där men vågar inte säga om det är spök eller äkta, ser inte några tydliga kanter på strecket..
    Såhär ser testet ut när man ökat kontrasten lite så du har nog rätt. Inga tydliga kanter kanske?
  • Villhabarn29

    Jag har fått flera "spök"/alt. riktiga svaga plus denna vecka. Inte testat idag men... Det blir väl senare :) Om följande är spökisar så får det vara nog med CB. Sen är ju mycket såklart beroende på vilket ljus man fotar i. 


     


    BIM +1


     


    BIM +2:


    Är på BIM +3 idg så är det något borde det ha ökat.

  • ensamärstark
    Villhabarn29 skrev 2016-01-23 10:49:09 följande:

    Jag har fått flera "spök"/alt. riktiga svaga plus denna vecka. Inte testat idag men... Det blir väl senare :) Om följande är spökisar så får det vara nog med CB. Sen är ju mycket såklart beroende på vilket ljus man fotar i. 


     


    BIM +1


     


    BIM +2:


    Är på BIM +3 idg så är det något borde det ha ökat.


    Håller tummar att både ditt o mitt är äkta!
  • Paap

    Usch vad jobbigt.. Hände mig också för ett tag sedan.. :(


    strongisthenewme skrev 2016-01-23 09:28:48 följande:

    ALDRIG mer gravidkollens stickor, aldrig!

    Har fått svagt svagt positivt på dom i 3 dagar (morgonurin), köpte hem CB Plus, testa tidigt, som jag tog precis, tvärnegativt!! BIM imorgon eller måndag.

    Trodde verkligen det hade tagit sig denna gången, faaaan så besviken & ledsen jag är!

    Jag tror jag går under jorden ett tag.


  • Villhabarn29
    ensamärstark skrev 2016-01-23 10:48:51 följande:

    Såhär ser testet ut när man ökat kontrasten lite så du har nog rätt. Inga tydliga kanter kanske?


    Håller tummarna för dig med. Vilken dag är du på? Jag ska hålla mig nu flera timmar och köpa ett som mäter hcg 10. Är det blankt släpper jag det och väntar på en sen mens.
  • ensamärstark
    Villhabarn29 skrev 2016-01-23 10:58:14 följande:
    Håller tummarna för dig med. Vilken dag är du på? Jag ska hålla mig nu flera timmar och köpa ett som mäter hcg 10. Är det blankt släpper jag det och väntar på en sen mens.
    Jag tror jag är på ÄL + 11 idag +/- någon dag. Räknar med BIM på måndag
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester