• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • IdaJ

    Vad tror ni om detta? Skulle ha mens idag. Tror jag. Kroppen inte helt normal efter att jag förlorade min dotter i magen i oktober.

  • SJLN
    anonym08 skrev 2016-01-28 19:26:29 följande:

    Är det äl testet pos trotts test sträcket är tunn? ?


    Jag mailade och frågade tillverkaren, med bifogad bild, när jag fick så. Alltså ett starkt streck som var väldigt tunt. Fick till svar att det var positivt
  • Mintursnart
    IdaJ skrev 2016-01-28 20:32:03 följande:

    Vad tror ni om detta? Skulle ha mens idag. Tror jag. Kroppen inte helt normal efter att jag förlorade min dotter i magen i oktober.


    Tycker det ser ut som ett svagt positivt test!

    Beklagar din dotter, har varit med om det också tyvärr. Håller tummarna för oss nu! :)
  • IdaJ
    Mintursnart skrev 2016-01-28 20:54:36 följande:
    Tycker det ser ut som ett svagt positivt test!

    Beklagar din dotter, har varit med om det också tyvärr. Håller tummarna för oss nu! :)
    Får hoppas att det är så :)

    Håller tummarna för dig med!
  • ensamärstark
    madelenedahliin skrev 2016-01-28 19:41:02 följande:

    Vad tror ni om det här ?

    Det översta är HcG , understa är LH . :)


    Ser inget på hcg. Var dock försiktig med att lägga ihop testen sådär för färgen på ÄL Stickan vandrar lättöver till det andra testet så man kan lätt få ett falskt positivt resultat!
  • mammasusan

    Ute tidigt & testar då tuttarna gjort ont sedan dagen efter äl *hoppas*. Kunde bara ana vart strecket ska bli förstås på rfsu stickan. Får hålla ut en vecka till eller iaf 4-5 dagar

  • TessLiihten

    Jag vet att detta kanske inte hör till här inne, men jag ville i alla fall fråga er, för ni verkar så kunniga.Skrattande

    Hej allihopa!


    Jag måste fråga er. Jag fick mitt MA konstaterat den 2/1-16. Jag började blöda den 10/1-16 och blödde ca 1 vecka.Jag och maken har myst nu flera gånger sedan jag slutade blöda. Skulle jag inte ha varit gravid så skulle jag haft min ägglossning nu. (tror dock inte man kan räkna med det nu efter MA:at), men hur stor chans finns det att det kan ha tagit sig igen?Jag har nämligen en konstig känsla i magen/kroppen. Och igår kände jag hur det "drog" på höger sida vid äggledaren. Vet inte om det kan ha varit ett ägg som släppte, men ja.

    Förlåt mitt dåliga försök till att förklara, men hoppas på att ni förstår ändå.


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester