• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Villhabarn29
    frestelsen skrev 2016-02-16 08:49:03 följande:

    Fast jag tycker inte de sitter fel? Ser ju ett till streck


    Jo fast det var långt till vänster utanför testrutan. Jag tog isär det. Googla gärna rfsu testa tidigt (lila/vit fp) så ser du. Men jag håller med om att det är ett streck. Får hem andra idag. Tack för att du kollade :)
  • Cfmilla
    StoraA skrev 2016-02-16 08:07:53 följande:

    Kan inte få in detta i huvudet. För visst kan inte fyra tester visa fel? De två första är extremt svaga det vet jag. De är på kvällskiss från i söndags. Blir nog digitalt imorgon eller vad tror ni?

    Måste ringa och avboka IVF. Herregud!


    Testet längst till höger ser positivt ut :)
  • Villhabarn29
    frestelsen skrev 2016-02-16 08:49:03 följande:

    Fast jag tycker inte de sitter fel? Ser ju ett till streck


    Googlade. Här kan du se en bild på testa tidigt. Mitt satt längst till vänster under kanten. www.google.se/search&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7hZSb6PvKAhWLkywKHaaVAkoQ_AUIBygB&biw=360&bih=615#imgrc=NqBMdD1cQWEH6M%3A
  • ensamärstark
    Motherofdragons26 skrev 2016-02-16 08:51:07 följande:

    Godmorgon!

    Jag är väl ny i gruppen, rörde mig här på samma tråd för fyra är sedan med första barnet. Har nu två stycken och förhoppningsvis nr 3 påväg.

    Har bim 23/2, oklart när ÄL var.

    Tog ett test som jag beställt hem från billiga tester.. Vet ej om jag vågar lita på det? Läst mycket om spökstreck på dem testen? Erfarenheter?

    Strecket kom inom tidsramen, nu när de har torkat ser det rosa ut.

    HJÄLP!!!


    Lite dåligt bilder men jag tycker dom ser positiva ut :) kola iväg till Apoteket o köp ett CB eller något? Spännande!
  • frestelsen
    Villhabarn29 skrev 2016-02-16 08:53:38 följande:

    Jo fast det var långt till vänster utanför testrutan. Jag tog isär det. Googla gärna rfsu testa tidigt (lila/vit fp) så ser du. Men jag håller med om att det är ett streck. Får hem andra idag. Tack för att du kollade :)


    Jo då har tagit det fler gånger o de är därför jag tycker strecket sitter där de ska. Skulle de va färgrester skulle de sitta mer vid kanten så säga. Eller under en flik. Deras test kan va lite knepigt att se när hylsan är kvar för de blir en skugga. Ska se om jag hittar nån bild på Google så du förstår vad jag menar :)
  • frestelsen
    Villhabarn29 skrev 2016-02-16 09:02:19 följande:

    Googlade. Här kan du se en bild på testa tidigt. Mitt satt längst till vänster under kanten. www.google.se/search&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7hZSb6PvKAhWLkywKHaaVAkoQ_AUIBygB&biw=360&bih=615#imgrc=NqBMdD1cQWEH6M%3A


    Så där jag ritat ser man streck som på ditt:)

  • Villhabarn29
    frestelsen skrev 2016-02-16 09:56:43 följande:

    Så där jag ritat ser man streck som på ditt:)


    Tack söta du för att du ritade. Jag håller med om att det är ett streck också. Vågar dock tro när jag tagit fler senare idag :) Rapporterar senare.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester