• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • AnnieLii

    Vilka tester andvänder du? :)


    Kiki16 skrev 2016-02-18 00:00:44 följande:

    Grattis Annielii, du är gravid!! Men visst är det roligare när det syn tydligt. Mina tester ser tydligare med billiga teststickor och syns inom 4 minuter ????. Veckan åta ska jag testa med clearblue stickor och digital,, . Det känna bra med man blir inte nöjd innan man ser allt klart och tydligt .


  • AnnieLii
    AnnieLii skrev 2016-02-18 02:38:33 följande:

    Åh tack så mycket <3 jag har bara svårt att slappna av då jag helatiden hamnar på gamla trådar om tjejer som fått många svaga + och sedan missfall, det visar ju bara tiden jag vet... Och det är inte alls nyttigt att oroa sig så mycket, jag vill hellst bara få en liten liten stegring :) då lovar jag att bli lugn haha. Har Doch läst några och en en tjej som berättade att de har inte fått tydligare plus förrän senare efter Bim. Men kan lätt kännas som att "alla" plussar långt innan Bim hehe, nej nu måste jag stryka mig själv över kinden och andas ut, håll tummarna! Jag hoppas det går bra för alla oss! :)


    Åh hoppas det visar sig som ett superpluss för dig då !!! :) jag ska också hålla mig nu, fick tid för inskrivning /kontroll på mvc den 15/3 närvjag ringde och berättade om min situation.. Hoppas lilla ärtan vill hålla sig kvar där inne bara ???? :)
  • Villhabarn29

    Har ni fått spök på bim-4 med testa tidigt rfsu? Ser ni något här? Åh vad spännande. Men jag har inga symptom och inte så hög temperatur (fast ovanför cover line)

  • Villhabarn29

    Har ni fått spök på bim-4 med testa tidigt rfsu? Ser ni något här? Åh vad spännande. Men jag har inga symptom och inte så hög temperatur (fast ovanför cover line)

    Vad händer med bilden???

  • Villhabarn29

    Har ni fått spök på bim-4 med testa tidigt rfsu? Ser ni något här? Åh vad spännande. Men jag har inga symptom och inte så hög temperatur (fast ovanför cover line)?

  • Villhabarn29
    GästenT skrev 2016-02-18 07:59:54 följande:

    Hur ser spökstreck ut? Tycker mig se ett liiiiiiitet streck på detta, eller har jag stirrat förmycket?!


    Typ som mitt! Min bild är lite suddig. Vilken dag är du på?
  • GästenT
    Villhabarn29 skrev 2016-02-18 08:09:16 följande:

    Typ som mitt! Min bild är lite suddig. Vilken dag är du på?


    Äl+9 bara så fattar inte varför jag är så dum och tar ett test. Haha. Kan inte bli annat än jääättesvagt om jag nu skulle vara gravid. Är det bara att vänta några dagar till för oss nu? Känns som man kan analysera ett sånt svagt test i timmar! Haha :) fyfan va nervös jag blev
  • jtothee

    Hej!

    Jag och min sambo bestämde oss i januari att vi ville ha barn, jag tog ut kopparspiralen och hade nu min senaste mens 26 januari. Enligt Natural Cycles beräknad ÄL 11 februari (kände dock på mig att det var någon dag tidigare). Har haft som mensvärk lite grand nästan varje dag, lite ömma bröstvårtor över helgen, som sedan gick över. Vaknade med värk idag och tänkte att jag testar med en ÄL-sticka, har hört att de ska reagera på samma sätt som gravtest? Fick detta resultat.. Hur skulle ni tolka detta? 

  • Villhabarn29
    GästenT skrev 2016-02-18 08:11:42 följande:

    Äl+9 bara så fattar inte varför jag är så dum och tar ett test. Haha. Kan inte bli annat än jääättesvagt om jag nu skulle vara gravid. Är det bara att vänta några dagar till för oss nu? Känns som man kan analysera ett sånt svagt test i timmar! Haha :) fyfan va nervös jag blev


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester