• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Julia79

    Det stämmer ju, om bim var igår är det ju mer än 2v sen befruktning, alltså 2-3 v sedan :) 1-2 v är ju oftast innan bim och fram till bim.... 2-3 v efter bim :))) Skönt med en sån bekräftelse på graviditeten <3


    Villhabarn29 skrev 2016-02-22 20:15:44 följande:

    Men hörn, tänker jag fel nu? Jag hade bim igår. Hur kan CB visa 2-3 veckor?


  • Julia79

    Ser absolut två streck! GRATTIS :)


    Injon skrev 2016-02-22 16:16:13 följande:

    Hej! Fick ett missfall i somras, första graviditeten, och vi har försökt sen dess. Bim på onsdag, men kunde inte hålla mig då jag känt mig liiiite gravid under dagen idag. Men är så himla skakad efter alla försök och blir väldigt ledsen varje månad, så nu behöver jag hjälp... Visst är det ett svagt streck där? Är jag tokig? Tog det nu på eftermiddagen.


  • Julia79

    Ser absolut två streck! GRATTIS :)


    Injon skrev 2016-02-22 16:16:13 följande:

    Hej! Fick ett missfall i somras, första graviditeten, och vi har försökt sen dess. Bim på onsdag, men kunde inte hålla mig då jag känt mig liiiite gravid under dagen idag. Men är så himla skakad efter alla försök och blir väldigt ledsen varje månad, så nu behöver jag hjälp... Visst är det ett svagt streck där? Är jag tokig? Tog det nu på eftermiddagen.


  • Villhabarn29
    Julia79 skrev 2016-02-22 20:59:03 följande:

    Det stämmer ju, om bim var igår är det ju mer än 2v sen befruktning, alltså 2-3 v sedan :) 1-2 v är ju oftast innan bim och fram till bim.... 2-3 v efter bim :))) Skönt med en sån bekräftelse på graviditeten <3


    Tack snälla för förklaringen. Jag har också nu hunnit läsa mig till det. Blev lite förvirrad bara då jag vid mitt tidiga mf fick1-2 dagen efter bim?, men så här i efterhand förstår jag eftersom hcg sjönk drastiskt då.
  • CT0310
    GästenT skrev 2016-02-22 06:54:00 följande:

    Hmmm jag är på äl+13 och bim-1. Hur kommer det sig att den visar såhär? Har jag en dos extra hcg?? :P


    Du är då i v4-v5. Verkar stämma =D grattis
    Anateresa skrev 2016-02-22 09:53:06 följande:

    Är det här helt inbillning?? äl+9. testlagret


    Grattis jag ser två streck.
  • Enlitentill
    Villhabarn29 skrev 2016-02-22 21:02:42 följande:

    Tack snälla för förklaringen. Jag har också nu hunnit läsa mig till det. Blev lite förvirrad bara då jag vid mitt tidiga mf fick1-2 dagen efter bim?, men så här i efterhand förstår jag eftersom hcg sjönk drastiskt då.


    Jag fick 1-2 dagen efter bim och är nu i vecka 19 så det varierar nog. Grattis
  • Enlitentill
    Demajbebis skrev 2016-02-22 18:33:35 följande:

    Jag vet inte va ja ska tro. Vi har provat på insemination och min mens bör komma torsdag ungefär, idag kunde jag inte hålla mig så jag testade. Ser ju ett svagt plus utan tvekan men vet inte om jag kan lita på det, för jag tog ett digital nu och det visade inte gravid. Fan. Kan jag vara gravid ändå? Va tror ni??


    Jag fick neg på digitala fast jag plussade på cb plus. Först dagen efter på morgonen fick jag 1-2 på digitala. Nu är jag i vecka 19. Lycka till.
  • Julia79

    Jo man blir ju lätt det, men det är ju "oro åt rätt håll" på ditt test, skönt att det visar mer än vad du trodde ;)) Men det stämmer ju väldigt bra med där du är nu! Sen är ju dom där testen inte helt 100 att lita på och vissa har ju mer hcg tidigt än andra och tvärtom ;) Beklagar missfallet men nu blir det bebis ;))


    Villhabarn29 skrev 2016-02-22 21:02:42 följande:

    Tack snälla för förklaringen. Jag har också nu hunnit läsa mig till det. Blev lite förvirrad bara då jag vid mitt tidiga mf fick1-2 dagen efter bim?, men så här i efterhand förstår jag eftersom hcg sjönk drastiskt då.


  • salamandraa

    Stort grattis! Jag fick också missfall den 18:e! Har testat med stickor i två dagar och under inte hålla mig så jag tog ett digitalt vid lunch idag. Positivt!

    [/quote]

    Grattis ! Vad roligt :)

    Ja nu hoppas vi det går vägen :D

  • Villhabarn29
    Enlitentill skrev 2016-02-22 23:11:34 följande:

    Jag fick 1-2 dagen efter bim och är nu i vecka 19 så det varierar nog. Grattis


    Åh vad kul! Grattis till dig! Ja, hcg stiger olika snabbt och fästning/befruktning sker olika tid.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester