• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Videungen
    1900920802 skrev 2016-04-11 08:45:55 följande:
    Självklart är ditt ena test positivt , syns tydligt tkr jag :) blöda eller få röda flytningar kan man få i början! Oroa dig inte! :)

    Ser du något på mitt test ? :) tog de idag, vet inte när bim var riktigt.. anar nån dag sen mens nu

    Ja, kanske är en blödning bara. Men jag ställer in mig på att det är mens så får jag se hur den beter sig. Brukar annars ha en riklig menstruation i typ tre dagar och sedan blöda lätt i fyra till. Dessutom kom mensvärken samtidigt som rosa flytningen, så det gör mig också mer säker. Men man vet kanske inte säkert med det svaga pluset i bagaget liksom.


    Åh, tyvärr gör jag inte det. Sparade bilderna och testade ändra kontrast och invert och så men såg inget då heller. Hoppas det visa något om du väntar i några dagar!!

  • 1900920802
    Videungen skrev 2016-04-11 09:00:33 följande:

    Ja, kanske är en blödning bara. Men jag ställer in mig på att det är mens så får jag se hur den beter sig. Brukar annars ha en riklig menstruation i typ tre dagar och sedan blöda lätt i fyra till. Dessutom kom mensvärken samtidigt som rosa flytningen, så det gör mig också mer säker. Men man vet kanske inte säkert med det svaga pluset i bagaget liksom.

    Åh, tyvärr gör jag inte det. Sparade bilderna och testade ändra kontrast och invert och så men såg inget då heller. Hoppas det visa något om du väntar i några dagar!!


    Ok! Ja man känner ju hur sin kropp funkar! :) jag tror de va en vanlig blödning för dig bara, som man kan ha vid grav!

    Ok, jag ser nå svagt på båda mina bilder, ska ta nytt imon å! Hoppas på att de är något för dig med :)
  • Bell13

    Det senare testet borde ju varit mycket starkare än det första eftersom hcg ökar var tredje dag. Ta ett digitalt test då får du ju svart på vitt så har jag gjort när jag plussat önskar stort lycka till


    Videungen skrev 2016-04-11 08:19:36 följande:

    Testet i dag visade minus... Så himla tråkigt! Flikade in mitt "falska" plus från i torsdags uppe i högra hörnet. Kan det vara så att man får plus och att det sedan visar neg? Men att man fortfarande är gravid liksom? Den i torsdags tog jag på eftermiddagen och den till vänster tog jag i dag med morgonurin. Tycker ju att det borde vara självklart nu. BIM+7 eller BIM-3 i dag (har en oregelbunden menscykel med allt mellan 28-38 dagar).


  • Videungen
    Bell13 skrev 2016-04-11 09:15:13 följande:

    Det senare testet borde ju varit mycket starkare än det första eftersom hcg ökar var tredje dag. Ta ett digitalt test då får du ju svart på vitt så har jag gjort när jag plussat önskar stort lycka till


    Jag tog ett digitalt test i fredags, dagen efter "plus-testet". Men den visade inte gravid. Är rädd för att slösa mer tester nu. Väntar och ser hur blödningen/mensen ter sig. Är den annorlunda än vanligt testar jag väl nästa vecka kanske :) Tack så mycket :)
  • Videungen
    1900920802 skrev 2016-04-11 09:06:01 följande:
    Ok! Ja man känner ju hur sin kropp funkar! :) jag tror de va en vanlig blödning för dig bara, som man kan ha vid grav!

    Ok, jag ser nå svagt på båda mina bilder, ska ta nytt imon å! Hoppas på att de är något för dig med :)
    Tack :) Ja, får se hur allt ter sig. Väntar och ser med blödningen/mensen och testar efteråt om det känns som om blödningen var annorlunda liksom. Men om det är en vanlig blödning som är ofarlig. Hur länge håller det på? Och blöder man mycket eller sparsamt?
  • feliciaka
    Videungen skrev 2016-04-11 08:19:36 följande:
    Testet i dag visade minus... Så himla tråkigt! Flikade in mitt "falska" plus från i torsdags uppe i högra hörnet. Kan det vara så att man får plus och att det sedan visar neg? Men att man fortfarande är gravid liksom? Den i torsdags tog jag på eftermiddagen och den till vänster tog jag i dag med morgonurin. Tycker ju att det borde vara självklart nu. BIM+7 eller BIM-3 i dag (har en oregelbunden menscykel med allt mellan 28-38 dagar).
    Jag har nyss plussat! Tog mitt första test på bim och fick ett svagt streck - det var ett test jag tog på sen eftermiddag, morgonen därpå tog jag ett med morgonurin och fick ett negativt (bim+1) Tog ett senare samma dag och fick positivt igen.. Så konstig nog är mina morgonurin stickor (inget alls i början) svagare på morgonruin än på eftermiddagen. Har tagit CB digital nu senare (bim+7) och är gravid, i vecka 4. Ett streck är alltid ett streck, det uppkommer INTE om man inte är gravid. Positiva test kan du ju se bli mörkare ju längre dom ligger - negativa test förblir blanka. Jag håller alla tummar för dig! Men som sagt - mina test var starkare längre in på dagen så hopp finns! 
  • feliciaka
    Videungen skrev 2016-04-11 08:19:36 följande:
    Testet i dag visade minus... Så himla tråkigt! Flikade in mitt "falska" plus från i torsdags uppe i högra hörnet. Kan det vara så att man får plus och att det sedan visar neg? Men att man fortfarande är gravid liksom? Den i torsdags tog jag på eftermiddagen och den till vänster tog jag i dag med morgonurin. Tycker ju att det borde vara självklart nu. BIM+7 eller BIM-3 i dag (har en oregelbunden menscykel med allt mellan 28-38 dagar).
    Kan tillägga att mitt första CB digital visade "inte gravid" men ingen mens, ömma bröst och yrsel, väntade några dagar och tog ett nytt på både morgonurin och ett senare = båda "gravid" - 
  • Videungen
    feliciaka skrev 2016-04-11 09:45:17 följande:
    Kan tillägga att mitt första CB digital visade "inte gravid" men ingen mens, ömma bröst och yrsel, väntade några dagar och tog ett nytt på både morgonurin och ett senare = båda "gravid" - 
    Åh, då finns det alltså hopp! Får för mig att det svaga strecket jag fick i torsdags kanske var efter 10 min. Men vet att jag reagerade på att jag såg något ganska direkt när jag gjort testet. Och CB som jag tog några dagar innan var helt blank och inte alls gick att misstro liksom... Tog också ett digitalt dagen efter som visade inte gravid. Men jag väntar lite med blödningen som kom idag och ser hur det ter sig. Men tack för svaret! Känns ju igen mycket på min lilla berättelse. Ska inte utesluta något ännu då :)
  • 1900920802
    Videungen skrev 2016-04-11 09:22:41 följande:

    1900920802 - Hoppas att du får tydligare tester i morgon! Du får visa hur dem blev sen :)


    De är vanligt att man har röda/bruna flytningar, men du ska ju inte blöda lika mkt som vid mens direkt! :)

    Tack! :) detsamma!!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester