• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • småvildingar
    kvinna29årskåne skrev 2016-10-21 13:18:05 följande:

    Fick ett postivt test igår. Idag tog jag ett clearblue digitalt test: visade negativt: fattar ingenting. Är det gör tidigt att ta ett cb test?


    Samma för mig!

    Tänkte testa cb digital vid på bim.

    Vilken dag är du på?
  • ccaassandra
    copycat skrev 2016-10-21 13:19:12 följande:

    Vad tror ni. Igårkväll på ÄL+13 kom mensen. Jag testade ändå imorse ÄL+14 och ser nåt. Det kom inom tiden. En är redigerad. Är jag knäpp? Vet att ingen kan ha ett definitivt svar men alltid intressant att höra åsikter och andra erfarenheter :)


    På sista bilden ser jag nånting, absolut. Skulle råda dig att ta digitalt.

    Det är i alla fall det enda jag litar på :) när jag fick svagt på min clearblue så tog jag ett digitalt istället. Samma med första barnet :)
  • Nykär15
    Sofiiakarin skrev 2016-10-21 14:00:47 följande:
    Förlåt för jag kommer med ägglossningstest här! Men är detta positivt ägglossningstest?? Jag tycker de är så svårt!
    Ja det där ser positivt ut - bara ligga i nu! (eller ja, hoppas ni legat i inför äl, dagarna innan är ju mest viktiga)
  • Girpwr
    Mammatillenliten skrev 2016-10-21 13:06:17 följande:

    Alltså. Jag såg ju nåt på testet imorse... men vet inte vad. Har ju BIM idag, imorogn eller på söndag så det borde ju va starkare om det nu skulle ha vart nåt :(


    Vet inte... Tycker mig ana något mycket svagt kanske... men du kan ju ha haft senare ägglossning?
    copycat skrev 2016-10-21 13:19:12 följande:

    Vad tror ni. Igårkväll på ÄL+13 kom mensen. Jag testade ändå imorse ÄL+14 och ser nåt. Det kom inom tiden. En är redigerad. Är jag knäpp? Vet att ingen kan ha ett definitivt svar men alltid intressant att höra åsikter och andra erfarenheter :)


    Jag ser något... kan ha varit kemisk graviditet? Vissa får ju också mens trots att vara gravida, så kan ju vara aktuellt med digitalt test?
    kvinna29årskåne skrev 2016-10-21 13:18:05 följande:

    Fick ett postivt test igår. Idag tog jag ett clearblue digitalt test: visade negativt: fattar ingenting. Är det gör tidigt att ta ett cb test?


    Skumt... kanske testa ett till vanligt och se om det fortfarande är positivt?
    Sofiiakarin skrev 2016-10-21 14:00:47 följande:

    Förlåt för jag kommer med ägglossningstest här! Men är detta positivt ägglossningstest?? Jag tycker de är så svårt!


    Jag tycker det ser positivt ut!
  • copycat

    Kom hem och tittade på det nu. Är solklart ett till streck. Frågan är om det är ett pågående missfall min blödning är då, gick ju aldrig över BIM så hade jag inte testat hade jag aldrig vetat att jag var gravid (om jag nu är det) ibland är det ett h-vete att man inte kan hålla sig från att testa...ska ta ett Apotekets imorgon..

  • Zzaharas

    hej!

    Är inne på första månaden jag och min man försöker. Första barnet för mig. Är sjuksköterska men är lite lost på allt vad gäller graviditet. Är dock för tidigt att ta ett graviditetstest. BIM är om jag har räknat rätt 1/11. När kan jag ta ett tidigt test? BIM-5? Tills dess kommer jag försöka tyda er andras test.

  • Freeida

    Hej jag gjorde idag på fm ett positivt cb test som visade gravid 1-2 veckor. Nu på kvällen tog jag det andra som visar inte gravid.. Kan jag ändå förlita mig på det första?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester