• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Afasi
    chbw skrev 2016-11-03 20:01:44 följande:

    Jag är bara på rd7. Min första ivf. På rd3 testade jag negativt både på hcg och lh, så ägglossningssprutan (som kan ge falska positiva) har gått ur. BIM enligt äggplock/lossning på måndag (är på äp/äl+10). Är ju fortfarande tidigt och testerna är inte tagna med morgonurin men vad tror ni om detta:

    (Bilderna ovan är oredigerade och inom tiden)

    (Bilderna ovan är oredigerade men torkade, alltså efter tiden)


    Jag seeeer! Jag tror att det tog sig! Fasen vad roligt! Grattis!
  • Afasi
    StoraA skrev 2016-11-03 21:42:09 följande:

    Ruvardag 4! Har haft blankt i förrgår så inget hcg kvar av ägglossningssprutan. Visst syns det?


    Absolut syns det! Grattis!
  • StoraA
    Afasi skrev 2016-11-03 21:48:49 följande:
    Absolut syns det! Grattis!
    Tack! Hoppas den vill stanna! Har haft två kemiska graviditeter i år men detta var en topprankad blastocyst.
  • Miss Maria
    StoraA skrev 2016-11-03 21:42:09 följande:

    Ruvardag 4! Har haft blankt i förrgår så inget hcg kvar av ägglossningssprutan. Visst syns det?


    Åh jag ser!!!! En dum fråga men ruvdag vad betyder det?
  • StoraA
    Miss Maria skrev 2016-11-03 22:05:04 följande:
    Åh jag ser!!!! En dum fråga men ruvdag vad betyder det?
    Antal dagar sedan man fick tillbaka blastocysten/embryot av klinken. Jag satt in på söndag så detta är fjärde dagen jag ruvat, som en höna på ett ägg kan man säga! Haha!
  • StoraA
    Miss Maria skrev 2016-11-03 22:05:04 följande:
    Åh jag ser!!!! En dum fråga men ruvdag vad betyder det?
    Jag satt in ett femdagars (de tog ut på tisdagen) så jag är på äl+9 kan man säga med andra ord.
  • StoraA
    chbw skrev 2016-11-03 20:01:44 följande:

    Jag är bara på rd7. Min första ivf. På rd3 testade jag negativt både på hcg och lh, så ägglossningssprutan (som kan ge falska positiva) har gått ur. BIM enligt äggplock/lossning på måndag (är på äp/äl+10). Är ju fortfarande tidigt och testerna är inte tagna med morgonurin men vad tror ni om detta:

    (Bilderna ovan är oredigerade och inom tiden)

    (Bilderna ovan är oredigerade men torkade, alltså efter tiden)


    Jag ser på flera av dom! Kul med en till ruvare!
  • memmlis


    Hej ????

    Jag har precis testat med CB early för första gången, och jag kan inte avgöra om det är ett spökstreck jag skymtar? Vad tror ni andra? Ser ni något överhuvudtaget?!
  • Miss Maria
    StoraA skrev 2016-11-03 22:15:23 följande:

    Jag satt in ett femdagars (de tog ut på tisdagen) så jag är på äl+9 kan man säga med andra ord.


    Så det befruktas o sen sätts in i livmoderna? Förlåt för dumma frågor :)
  • chbw
    Afasi skrev 2016-11-03 21:48:20 följande:

    Jag seeeer! Jag tror att det tog sig! Fasen vad roligt! Grattis!


    Åh så det är inte bara jag??? Tack! Hoppas den vill vara kvar bara!



    Dagens tester!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester