• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mandypandy90
    Exomob skrev 2016-11-06 00:32:30 följande:

    Vad tror ni? ?


    Jättesvårt att se.. är lite mörkt ..
  • 2017 bebis

    Dumt fråga kanske men kan man se på ägglossnings test om man är gravid ?? När gör man sånt test??

  • chbw
    2017 bebis skrev 2016-11-06 01:04:00 följande:

    Dumt fråga kanske men kan man se på ägglossnings test om man är gravid ?? När gör man sånt test??


    Jag fick positivt äl-test samma dag jag fick svagt plus på hcg, men lh kan även ge utslag innan mens så säkrast är alltid hcgtest :)
  • chbw
    StoraA skrev 2016-11-05 20:49:02 följande:

    Åh härligt! Ja vi har stimulerat ett par gånger med men alltid ägg på fel äggstock så det var som lönlöst egentligen. Den dåliga äggstocken gjorde inte ens ägg med dessa extrema hormoner.. Så den verkar ha lagt av helt den!

    Håller tummarna för er med! Kanske stöter på varandra i någon bf juli grupp då!


    Okej! Ja det kanske vi gör! :)
  • chbw
    Exomob skrev 2016-11-06 00:32:30 följande:

    Vad tror ni? ?


    Jag kan tyvärr inte se något men bilden är väldigt mörk, så kan vara därför!
  • Jazzy93

    Hej!

    Jag gjorde en abort 5 veckor sen och hade oskyddat sex en gång efter två veckor efter aborten. Jag vet att det var oansvarsfullt men snälla döm mig inte.

    Jag har ännu inte fått min mens men jag känner av vissa graviditets symptom så som trötthet, hormonell, mycket större och spända bröst. Ingen mensvärk vilket jag i vanliga fall alltid får. Tog ett grav test och detta blev resultatet inom 5 minuter.

    Snälla kan ni hjälpa mig, vad tror ni att det är?

    Tacksam i förhand!!

  • FrökenMp
    Jazzy93 skrev 2016-11-06 11:14:09 följande:

    Hej!

    Jag gjorde en abort 5 veckor sen och hade oskyddat sex en gång efter två veckor efter aborten. Jag vet att det var oansvarsfullt men snälla döm mig inte.

    Jag har ännu inte fått min mens men jag känner av vissa graviditets symptom så som trötthet, hormonell, mycket större och spända bröst. Ingen mensvärk vilket jag i vanliga fall alltid får. Tog ett grav test och detta blev resultatet inom 5 minuter.

    Snälla kan ni hjälpa mig, vad tror ni att det är?

    Tacksam i förhand!!


    Det där ser positivt ut MEN det kan vara så att du fortfarande har hcg kvar efter din förra graviditet. Eller tog du ett test efter aborten och fick bekräftat negativt?
  • anna7607
    Jazzy93 skrev 2016-11-06 11:14:09 följande:

    Hej!

    Jag gjorde en abort 5 veckor sen och hade oskyddat sex en gång efter två veckor efter aborten. Jag vet att det var oansvarsfullt men snälla döm mig inte.

    Jag har ännu inte fått min mens men jag känner av vissa graviditets symptom så som trötthet, hormonell, mycket större och spända bröst. Ingen mensvärk vilket jag i vanliga fall alltid får. Tog ett grav test och detta blev resultatet inom 5 minuter.

    Snälla kan ni hjälpa mig, vad tror ni att det är?

    Tacksam i förhand!!


    Tycker de ser positivt ut. Men de kan visa länge efter en abort. Har du varit på efterkoll?
  • Mamma till 5 underbara barn

    Brukar clerblue plus bli positiva efter 1 timme ? Nån med erfarenhet ?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester