• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • IVFmamma
    DragonWoman skrev 2017-01-13 16:08:23 följande:

    Är det ett digitalt till vänster på första bilden?

    Kanske skymtar en skugga på ena bilden men mobilen är inte vassaste i stan


    Japp, det är ett digitalt som visade Inte Gravid. Har fått svaga tester i 2 veckor, mensen är sen 1 vecka.

    Har alla symtom "by the book" men testerna blir inte bättre än såhär.
  • crx

    Igår fick jag faktiskt en bra synlig "skugga" på testlagrets sticka.. tänkte YES och att det skulle öka till idag eller iaf vara samma. Men nej.... inget. ;(

    BIM lörd eller sönd.

  • Orolig13


    Spökstreck eller svagt plus?

    Jag har inte planerat graviditet. Slutade precis med p-piller och hade oskyddat samlag och dagen efter kände jag ömhet i höger sida. Så förmodligen ägglossning. Jag har inte haft det på länge pga p-piller och jag har dålig koll på min cykel då den är oregelbunden och jag inte försökt eller försöker bli gravid.

    Men det kändes redan under ägglossningen som att jag blev gravid. Svårt att förklara men jag har varit övertygad om att jag är gravid sedan dess. Ömma bröst. Molande värk i tjejmagen. Jag vet inte när min mens ska komma men nu är det 14 dagar sedan ägglossningen.

    Jag har tagit 2 gravtest innan (för en vecka sedan och för 4 dagar sedan) med neg resultat. Men nu vet jag inte om det är ett sk spökstreck eller om det där kan vara ett plus...

    Ni som har lite mer erfarenhet kanske vet?
  • Grodan1234
    Orolig13 skrev 2017-01-14 06:33:01 följande:

    Spökstreck eller svagt plus?

    Jag har inte planerat graviditet. Slutade precis med p-piller och hade oskyddat samlag och dagen efter kände jag ömhet i höger sida. Så förmodligen ägglossning. Jag har inte haft det på länge pga p-piller och jag har dålig koll på min cykel då den är oregelbunden och jag inte försökt eller försöker bli gravid.

    Men det kändes redan under ägglossningen som att jag blev gravid. Svårt att förklara men jag har varit övertygad om att jag är gravid sedan dess. Ömma bröst. Molande värk i tjejmagen. Jag vet inte när min mens ska komma men nu är det 14 dagar sedan ägglossningen.

    Jag har tagit 2 gravtest innan (för en vecka sedan och för 4 dagar sedan) med neg resultat. Men nu vet jag inte om det är ett sk spökstreck eller om det där kan vara ett plus...

    Ni som har lite mer erfarenhet kanske vet?


    Cb ger en del spökstreck.

    Men jag tycker ändå det ser ut som ett tidigt pluss.

    Ta ett annat test som mäter lägre hcg.

    Predictor early finns tex på apotek och mina erfarenheter så har dom aldrig visat spökstreck.
  • hjälpmigsnälla


    Hej!

    Jag ammar och har ej fått tillbaka mensen men har nu haft lite ont i nedre magen sen igår och tog detta test... Vad tror ni? Är det positivt och hur tusan är det då möjligt...?
  • FrökenE1985
    hjälpmigsnälla skrev 2017-01-14 10:05:19 följande:

    Hej!

    Jag ammar och har ej fått tillbaka mensen men har nu haft lite ont i nedre magen sen igår och tog detta test... Vad tror ni? Är det positivt och hur tusan är det då möjligt...?


    Det där är klart positivt. Hur det är möjligt? Det vet jah inte men ingenting är ju omöjligt.
  • Pluttan
    hjälpmigsnälla skrev 2017-01-14 10:05:19 följande:

    Hej!

    Jag ammar och har ej fått tillbaka mensen men har nu haft lite ont i nedre magen sen igår och tog detta test... Vad tror ni? Är det positivt och hur tusan är det då möjligt...?


    Jo fast ägglossning kan man ju få trots man ammar ju. Därför rekommenderar barnmorskor att använda preventivmedel även under amningstiden.

    Så med andra ord helt normalt.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Pluttan
    Pluttan skrev 2017-01-14 10:19:45 följande:

    Jo fast ägglossning kan man ju få trots man ammar ju. Därför rekommenderar barnmorskor att använda preventivmedel även under amningstiden.

    Så med andra ord helt normalt.


    Rätta mig själv lite....

    Dvs att detta kan v första äl. Alltså alltid äl före mens.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester