• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • frestelsen
    Skrutt 83 skrev 2017-01-26 11:35:07 följande:

    Tack! Åh vad spännande med ul ska ni ta reda på vad det blir? Skönt att det blev bra efter spolningen, hur lång tid efter ditt ma fick du plus igen?


    Jag fick plus ca ett år efter ma. Men min cykel vart helstörd efter och så fick jag letrozol och otrivelle men de gick inte heller:/ så bara sket jag i allt o sa nää.. då kom plus:) på ett ligg:)

    Ja hon som gjorde kub sa hon såg en snopp men blir ju säkrare nu på rul:)
  • hjälpmigsnälla


    Hej! Blir så förvirrad för tog detta test och såg ett EXTREMT svagt streck inom 3 minuter, så svagt att det knappt gick att få på bild. För skojs skull bröt jag upp testet(ett vanligt clearblue plus) och det var toknegativt. Inte minsta tillstymmelse till extra streck. Så kanske var ett sånt spökstreck då antar jag?
  • Trolltrio

    Testoman som jag blivit kan jag inte låta bli att kolla att det verkligen är negativt efter mitt mf. Är rätt övertygad om att jag haft äl så det borde vara det. Ser ni också spöken? Kan man ha äl om man har hcg? Eller är det bara spökstreck? Mvh



    nojig testoman

  • Snultan

    Hur tidigt börjar ni testa, "testomaner"? :P

    Förra grav testade jag på bim-2, tycker väl att jag höll i rätt länge hehe.

    Nu är jag på ÄL+5.. tänker att jag inte ska testa alls, jag tror inte det tagit sig och då tänker jag att jag lika gärna kan invänta mens och kommer det mot förmodan inget så kan jag ju testa då..

    Men hur tidigt har ni testat å fått positivt om än svagt? *nyfiken*


    Matheus 131002!
  • becca90
    Snultan skrev 2017-01-26 20:39:11 följande:

    Hur tidigt börjar ni testa, "testomaner"? :P

    Förra grav testade jag på bim-2, tycker väl att jag höll i rätt länge hehe.

    Nu är jag på ÄL+5.. tänker att jag inte ska testa alls, jag tror inte det tagit sig och då tänker jag att jag lika gärna kan invänta mens och kommer det mot förmodan inget så kan jag ju testa då..

    Men hur tidigt har ni testat å fått positivt om än svagt? *nyfiken*


    Är också på äl + 5 och har redan testat en gång hahaha... ska försöka hålla mih!
  • Snultan
    becca90 skrev 2017-01-26 20:42:13 följande:

    Är också på äl + 5 och har redan testat en gång hahaha... ska försöka hålla mih!


    Jaså :) ja de är iiiinte lätt att hålla sig asså. Såg faktiskt nu att jag testade på bim-5 förra gången hehe. Å då såg man faktiskt liiite
    Matheus 131002!
  • Snultan

    Men nu är jag på bim-9 och det känns ju liiite för tidigt asså. Haha. Nä jag ska hålla mig. Även om jag som sagt inte är positiv.

    Bild från förra gången, då bim-5. Man ser ju liiite svagt. Kul att se sina gamla test!!


    Matheus 131002!
  • HoppasPåEnTill
    becca90 skrev 2017-01-26 20:42:13 följande:

    Är också på äl + 5 och har redan testat en gång hahaha... ska försöka hålla mih!


    Jag är också på äl+5. Tänkte hålla mig tills på måndag. Om jag kan.
  • becca90
    Snultan skrev 2017-01-26 20:44:09 följande:

    Jaså :) ja de är iiiinte lätt att hålla sig asså. Såg faktiskt nu att jag testade på bim-5 förra gången hehe. Å då såg man faktiskt liiite


    Nej skitsvårt!! När har du bim?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester