• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • mickiprick
    Milou3 skrev 2017-03-08 22:39:34 följande:

    Fast oavsett om du dragit ner ljuset på bilden på cb så har jag inte fått så starkt när jag inte var gravid!

    Finns det inget apotek där du är på jobbresa?

    Testar du i morgon så borde det ökat en aning om det är graviditet, vilket jag tror det är!


    Alltså tänk hur man kan påverkas av en främlings ord, blir helt varm i hjärtat. Fortfarande nervös dock. Bim -2 idag och NC brukar sätta ut min mens en dag för sent. Mao borde något dyka upp idag om det ska vara som vanligt. Mina bröst har slutat vara superömma men är fortfarande svullna och min temp har fortsatt gå upp. Jodå vi är inte ute på vischan alls, men jag vill helst inte avslöja något för min kollega. Får hoppas att jag får en stund för mig själv så att jag kan köpa ett. Vilket skulle ni säga är mest pålitligt???
  • Mila
    mickiprick skrev 2017-03-08 22:35:00 följande:

    Ja det låter ju inte bra. Fattar bara inte hur det kan visa sig starkare i efterhand om det inte funnits några hormoner alls? Jag kunde urskilja streck på båda från lloyds direkt men det var så svagt att jag fick kämpa. På cb var det tydligt på en gång men det har bleknat i efterhand.

    Dessa är inom tiden men jag har dragit ner ljusstyrkan.

    Usch det här är verkligen inget kul:/ Och så glömde jag testen hemma idag när jag åkte iväg på jobberesa.


    Jadu tyvärr så har en del test spökstreck utan att man har hormonerna.

    Me. Om det såg ut sådär inom testtiden så skulle jag säga att det är positivt :)



    Så såg mitt ut när jag plussade. Var sen starkare när jag tog ett nytt på eftermiddagen.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • hjälpmigsnälla


    Hej! Är på äl+10 och tog ett billiga tester nyss. Var helt säker på att det skulle visa positivt och blev så himla besviken!! Har mensvärk och förhöjd morgontemp på 37.4... Finns det någon chans att plussa om jag fått negativt såhär sent? Är helt säker på när jag hade ägglossning.
  • HittaNemo16
    MissMf skrev 2017-03-08 22:09:19 följande:

    Håller tummarna! <3


    Ja vi hoppas sååå mycket... ska test igen inom ett par dagar men har såå svårt att hålla mig. Vill bara veta nununu om det har funkat eller inte... Här är samma test igen där jag bara dragit ner ljuset!

  • Miss Maria
    Momsy skrev 2017-03-09 02:56:43 följande:

    Nu måste jag ha hjälp, jag och killen myste 7/3 och inte haft chans att göra det något mer sedan dess.

    Tror ni det kan tagit sig eller ska vi försöka hinna med en snabbis under dagen 9/7 försatt vara på den säkra sidan?


    Personligen skulle jag hinna med en gång till eller två! Men det är jag. För då skulle jag känna att jag gjort allt jag kunnat :)! Stort lycka till nu!!
  • Milou3
    mickiprick skrev 2017-03-09 07:24:16 följande:

    Alltså tänk hur man kan påverkas av en främlings ord, blir helt varm i hjärtat. Fortfarande nervös dock. Bim -2 idag och NC brukar sätta ut min mens en dag för sent. Mao borde något dyka upp idag om det ska vara som vanligt. Mina bröst har slutat vara superömma men är fortfarande svullna och min temp har fortsatt gå upp. Jodå vi är inte ute på vischan alls, men jag vill helst inte avslöja något för min kollega. Får hoppas att jag får en stund för mig själv så att jag kan köpa ett. Vilket skulle ni säga är mest pålitligt???


    I ditt läge skulle jag köpa de du redan köpt och jämfört streck med. Det borde öka lite på båda. Eller om du vågar så köp ett cb digitalt. Där står det gravid eller ej gravid. Håller verkligen tummarna för dig! Vet hur jobbigt det är med ovisshet. Typ det värsta jag vet!

    All lycka till nu och skulle det inte visa starkare så är det bara att fortsätta försöka och inte ge upp hoppet, som du sa till mig :)
  • Jacqueline
    hggeli skrev 2017-03-08 15:42:00 följande:

    Har verkligen massor med molvärk. Haft det av och till i en vecka nästan, eller åtminstone kanske 4 dar. Idag är det ganska mkt. Känns som mensvärk men brukar aldrig ha det förrän andra dagen in på min menstruation då den drar igång rejält. Antar det är från grav. Någon som haft mkt molvärk tidigt?


    Har du testat idag?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester