• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Oline
    hundenhubbe skrev 2017-07-21 15:22:22 följande:

    Solklart plus tycker jag ????


    Tack för svar, tänkte testa med digitalt imorgon :)
  • lilaemma
    Oline skrev 2017-07-21 14:45:26 följande:

    Vad tror ni? Undre från igår, övre nyss. Äl +10.


    Anar något på det övre, men litar inte på CB
  • lilaemma
    germany skrev 2017-07-21 14:32:30 följande:

    Så bra. Du ska se att det kommer att gå hela vägen fram till ett litet barn :) Lycka till!


    Tack! Jag ropar inte hej ännu... Jag har 3 barn, men däremellan har jag 7 tidiga mf, så jag avvaktar lite...
  • Mioii

    Okej så jag ska vara i vecka 8 exakt nu, har inte fått positivt innan men massa symptom och ingen mens. Provade idag igen efter nån vecka och fick detta resultatet... Ser ganska tydligt men är lite osäker, men kanske vart svårt med mina hormoner bara?? Vad tror ni?? När kan jag göra igen för att det ska synas helt, eller detta+ symptom kanske räcker? ????

  • LillaAw
    Mioii skrev 2017-07-21 17:45:15 följande:

    Okej så jag ska vara i vecka 8 exakt nu, har inte fått positivt innan men massa symptom och ingen mens. Provade idag igen efter nån vecka och fick detta resultatet... Ser ganska tydligt men är lite osäker, men kanske vart svårt med mina hormoner bara?? Vad tror ni?? När kan jag göra igen för att det ska synas helt, eller detta+ symptom kanske räcker? ????

    Kanske ska kolla med Mvc eller gyn om du gått 8 veckor och det inte blir tydligare. Hcg ska ju öka mycket för varje dag vid normal graviditet.. borde kanske vara lite tydligare efter 8 veckor.


  • lilaemma
    Mioii skrev 2017-07-21 17:45:15 följande:

    Okej så jag ska vara i vecka 8 exakt nu, har inte fått positivt innan men massa symptom och ingen mens. Provade idag igen efter nån vecka och fick detta resultatet... Ser ganska tydligt men är lite osäker, men kanske vart svårt med mina hormoner bara?? Vad tror ni?? När kan jag göra igen för att det ska synas helt, eller detta+ symptom kanske räcker? ????


    Väldigt ovanligt med så svagt i vecka 8. Du kanske hoppade över äl en månad?
  • Mioii
    lilaemma skrev 2017-07-21 18:32:26 följande:

    Väldigt ovanligt med så svagt i vecka 8. Du kanske hoppade över äl en månad?


    Har pratat med gyn för 1v sedan, jag har inte haft mens sedan siste maj. Hon sa att vissa inte visar alls förrens nästa mens egentligen ska vara, alltså missad mens nr2 vilket är nu och nu visar det. Har fått streck tidigare 2 stkn men dom har vart konstiga så inte litat på det... Har även haft liten blödning då när jag pratade med henne och då så hon att ofta när man blött så sjunker nivån lite... Ska iaf på vul i helgen så då får jag ju se...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester