• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • eelinh
    eelinh skrev 2017-08-01 21:05:20 följande:

    Jag tog ett cb early på Äl +14, svagt men absolut synligt test. Köpte cb plus och Apotekets egna, fick helt blankt på båda. Sen kom min mens och jag tänkte att mitt cb early var spök.

    Min mens har varit lite mindre, blödde egentligen bara i söndags riktigt, så tog idag ett cb plus och fick ett svagt men synbart streck. Men antar att både early och plus var spök?

    Alltså är early taget för 3 dagar sedan och cb plus ikväll.


    Syns ju inget här såklart!
  • Stenbock7
    Moodie skrev 2017-08-01 20:12:35 följande:

    Jag ser en stegring, men väldigt svaga sträck på båda.


    Tack för ditt svar! Ja, det är ju bara på ÄL+8/9 så räknar inte med starka streck. Ska försöka vänta någon mer dag sen testa igen :)
  • Lizza85
    Sommaren12 skrev 2017-08-01 19:38:29 följande:

    Kan ni hjälpa mig för jag blir galen! Är där något eller är det bara spök. Jag kunde se det även om det var väldigt svagt men det var svårt att fånga på bild med mobilen så i två av bilderna har jag dragit i mättnads och intensitetsreglaget. Ska kanske tillägga att strecket finns kvar nu nån timme efteråt också. 

    Jag är osäker på när bim är men typ nu nån gång. Hört att man inte kan lita på CB. Stämmer det? Varför? 


    Jag ser på denna :)

    Mitt såg ut så. Fick positobt på digital early dagen efter :)
  • evve88
    crx skrev 2017-08-01 21:51:30 följande:

    Gör du?? :O Jo tidigt... :P Men är egentligen helt osäker på min BIM. Hade ett MA i mars. Sen vart det bara kaos.

    Så jag började testa förra v... och blev manisk haha.

    Tempen gick upp för 17-18 dagar sedan dock... har pms, så det borde vara snart!

    Symtom?


    Ja man blir ju galen!! Har massa symptom, som jag inte haft tidigare månader alls.. testade mig i morses och då var det helt negativt.. fattar inte alls, måste vart spök igår? :/ men det var verkligen ett plus, om än svagt.

    Hur går de för dig?
  • Sommaren12
    Lizza85 skrev 2017-08-02 02:27:40 följande:

    Jag ser på denna :)

    Mitt såg ut så. Fick positobt på digital early dagen efter :)


    Åh det ger mig lite hopp! Var i cykeln var du då? Jag testade i morse med vanligt från apoteket men det var solklart negativt. :( Om man passerat bim, borde man inte få utslag på ett sånt då?
  • Stenbock7


    Åh är så chockad nu!! Tyckte mig se en svaaag linje i förrgår kväll, BIM-7. Tog ett test igår, ett idag på morgonen. Bilden ovan är från imorse. Kunde inte hålla mig för jag har haft extra mkt flytningar och känt mig sur och svullen, lite för tidigt för PMS. Så jag köpte digitalt och testade nyss. Trots det inte var morgonurin blev detta resultatet :D Fattar ingenting. BIM-4 idag!

  • hggeli
    Stenbock7 skrev 2017-08-01 19:48:58 följande:

    Någon som ser något eller en stegring? Översta från ikväll, nedersta från igår kväll. BIM-6


    ser absolut men svagt är det ju dock tidigt om det är bim-5 =)
  • hggeli
    Stenbock7 skrev 2017-08-02 07:31:12 följande:
    Åh är så chockad nu!! Tyckte mig se en svaaag linje i förrgår kväll, BIM-7. Tog ett test igår, ett idag på morgonen. Bilden ovan är från imorse. Kunde inte hålla mig för jag har haft extra mkt flytningar och känt mig sur och svullen, lite för tidigt för PMS. Så jag köpte digitalt och testade nyss. Trots det inte var morgonurin blev detta resultatet :D Fattar ingenting. BIM-4 idag!
    Stenbock7 skrev 2017-08-02 07:31:12 följande:
    Åh är så chockad nu!! Tyckte mig se en svaaag linje i förrgår kväll, BIM-7. Tog ett test igår, ett idag på morgonen. Bilden ovan är från imorse. Kunde inte hålla mig för jag har haft extra mkt flytningar och känt mig sur och svullen, lite för tidigt för PMS. Så jag köpte digitalt och testade nyss. Trots det inte var morgonurin blev detta resultatet :D Fattar ingenting. BIM-4 idag!
    Grattis :D :D syntes på tidigare test det var positivt! wihooo! så kul! 

  • hggeli
    Sommaren12 skrev 2017-08-01 19:38:29 följande:

    Kan ni hjälpa mig för jag blir galen! Är där något eller är det bara spök. Jag kunde se det även om det var väldigt svagt men det var svårt att fånga på bild med mobilen så i två av bilderna har jag dragit i mättnads och intensitetsreglaget. Ska kanske tillägga att strecket finns kvar nu nån timme efteråt också. 

    Jag är osäker på när bim är men typ nu nån gång. Hört att man inte kan lita på CB. Stämmer det? Varför? 


    Ser nått vagt. Men tyvärr har jag fått mkt spök med cb's linje tester. 
    Men prova om en dag lr två. När i cykeln är du?
    Rekommenderar cb's ditigal. Den kan ta lite längre tid att snappa upp hormoner men för mig fick jag ett rätt starkt streck med billiga testers så provade cb digital direkt efter och det sa gravid. Detta var på äl +11 men hade säkert sagt gravid redan en dag innan =)
  • hggeli
    germany skrev 2017-08-01 11:20:10 följande:
    Stå på dig och försök att få progestrone utskrivet. 
    Om du visste vad jag har fått talat för min sak för att få såväl progestrone, prednisolon & fragmin utskrivet när jag plussat, har fått samtliga utskrivna av bla kk här där jag bor. Samt Prasterone för att förhoppningsvis få bättre kvalite inför barnförsöken. 

    Om det nu inte skulle gå vägen denna gång så hoppas du kan få testa någon eller några stödmediciner nästa gång du plussar. Lycka till!
    Jag tycker det är helt konstigt att de inte tar de testerna i Sverige. I usa verkar man jämt kolla t.ex. progesteron då man bedömer det kan va risk för missfall eller paret har försökt länge att bli gravida.
    Vi fick tidigt mf och jag hade också velat de ska kolla det. Om det inte skulle gå vägen nu ska jag yrka på det till nästa gång. Då jag följer folk på youtube från usa så verkar de jättenoga att kolla blodprov direkt och se om det behövs nån hjälp så risken för missfall minskar. De är slarvigare i Sverige tycker jag. Mer attityd att man kan inte göra nått bla bla bla. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester